[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ET waarde : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:42

ET waarde

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

ET waarde

Berichtdoor Jos230ce » 25 jan 2010, 16:12

Beste MB-collega's,

Ik ben er inmiddels achter wat de ET waarde is en denk deze te hebben gevonden op de velgen met winterbanden ( zie foto) die ik mogelijk ga aanschaffen. Is dit 23??
Maar waar kan ik de ET waarde vinden op de kroonkurkvelgen??
Of is de ET waarde bekend voor de kroonkurkvelgen van een 230CE??

Groet, Jos <br><br>Post edited by: Jos230ce, at: 2010/01/25 15:17

Jos230ce
 


Re:ET waarde

Berichtdoor Weizengelb » 26 jan 2010, 10:38

deze stalen velgen zijn goed voor een W123.

Op orginele Sportvelgen staan de cijfers aan de binnenkant boven een gat aan ingegoten. Voor een W123 coupe was 6J origineel (de ET waarde klopt dan automatisch want het zijn originele velgen).
5,5J kan ook maar daar zitten origineel 175 R14 banden op, de coupe had 6J velgen met 195/70 R14. Maar het zal verder helemaal geen kwaad kunnen hoor.
Voor winterbanden zijn wat smallere banden prima dus zijn die 5,5J stalen velgen helemaal geen bezwaar.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:ET waarde

Berichtdoor Hans230CE » 26 jan 2010, 12:16

Op mijn grondig gerenoveerde kroonkurken staat volgende;

6J x 14
ET30
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten