door MBvO » 27 jan 2010, 10:10
Als je helemaal aan het einde wilt beginnen, kan je eens onder de tank de retourleiding loshalen (let op: de kant van de tank dichthouden/ afdoppen, anders stroomt het eruit!), emmer eronder en dan de motor starten en kijken hoeveel er uit de retourleiding (vanaf de motor) komt. Zolang je niet weet hoeveel eruit zou moeten komen, weet je nog niks precies, maar als er (bijna) niks uit komt weet je in ieder geval dat er ergens een verstopping oid zit.
Je kunt ook gewoon die retourslangetjes vervangen, kost niet zoveel en hoeven niet per se slangklemmetjes op ook. Je kunt dan ook even de ballonslang loshalen (die dikke zwarte van hoofdfilter terug naar achter) en daarop blazen, dan merk je wel of de doorstroming goed is (eerst zal het wel even moeilijk gaan want dan ben je de restdiesel via de retourslang - rietje van een meter of 3 lang... - de tank aan het inblazen, maar als je bellen hoort in de tank zou het wel makkelijk moeten gaan.
Kleppen wel goed gesteld? Zou ook wel behoorlijk kunnen uitmaken qua verbruik.
Hij rookt niet? (zwart) Anders zou je misschien vervuilde verstuivers kunnen hebben die niet goed vernevelen, ook niet goed voor het verbruik. Je zou eens zo'n dieseltoevoeging kunnen proberen van Wynns, IADA, CV of een ander merk, zien of dat wat helpt. Baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb er zelf wel goede ervaring mee.
1 flesje op een halve tank voor een stevige reinigingsbeurt.