[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
starten van de 200D : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 20:21

starten van de 200D

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

starten van de 200D

Berichtdoor diesel is my middle name » 21 dec 2005, 03:01

:unsure: dus ja ik heb geen flauw idee hoe ik mijn diesel aan de praat moet krijge het zit zo ...
ik hebde wage gekocht met brand schade .. en er is aan gelast.. de accu is verwoest omdat die gene de klem niet eens had losgemaakt :blink: ik heb m helemaal gestript aan de binne kant ook de bekabeling. maar ik wil hem eerst eens hore lope voor ik er al te veel tijd in stop (ben gewoon stront hoe nieuws gierig hoe t motertje loopt)dus de vraag is nu ... hoe moet die trek knop staan ( er zijn 3 standen) en hoe word de moter gestopt .. zit er een diesel afsluiter in werkt deze electrisch/meganies ?????? alvast bedankt bram
diesel is my middle name

Re:starten van de 200D

Berichtdoor Govert » 21 dec 2005, 04:44

Ik heb een sleutelstarter, maar in het boek van Olving worden vier standen beschreven:

Stopstand (geheel ingedrukt)
Rijstand (eerste uittrekking)
Voorgloeistand (tweede uittrekking)
Startstand (derde uittrekking)

Met die laatste stand wordt de startmotor bediend.

Uitzetten werkt normaliter via het motorvacuum, maar er zit ook een noodknop op de brandstofpomp.

De forumleden die een trekschakelaar hebben, kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor diesel is my middle name » 22 dec 2005, 01:56

iemand die er een heeft met een trek knop kan zig bij deze melde haha
diesel is my middle name

Berichtdoor diesel is my middle name » 22 dec 2005, 07:14

ik heb net even gekeken maar een noodstop zit er niet echt op of hij is goed verborge wat me niet echt logies lijkt maar kan ik m dan gewoon starten .. ?
en hoe kom ik te weten welk model ik dan heb, of worde alle modelle met zon trek knop altijd meganies afgeslote
diesel is my middle name

Berichtdoor Robert » 08 jan 2006, 10:06

:) Hai , ik weet niet of je je 200D al aan de praat heb, maar ik ben ook in het bezit van een W115-220D(staande koplampen) deze start ook mbv. Een trekschakelaar, je moet natuurlijk wel eerst contact maken (met de sleutel) ander werken de startmotor en het gloeisysteem niet. Zoals al eerder gemeld , geheel ingedrukt motor uit, 1e stand draait de motor, 2e stand gloeien (knop vast houden, springt anders weer terug in stand 1) Als je lang genoeg voorgegloeid hebt, trek je de knop nog verder uit en slaat de startmotor aan. Om de motor te stopen druk je de kop weer terug in de nul stand. Volgens mij (maar dat weet ik niet 100% zeker) druk je hier mee de brandstofpomp in zijn nul stand. Maar even over zeker weten of de motor loopt hoef je je echt geen zorgen te maken , die 200 van mij heeft ruim 10 jaar stil gestaan, nieuwe motorolie er in even gloeien en ja hoor gewoon starten, blijf tenslotte wel een Benz.
Groetjes en succes Robert.
;)
Robert

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto