[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Twee colloms brug : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:02

Twee colloms brug

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Twee colloms brug

Berichtdoor henklith » 30 jan 2010, 14:05

Hoi mannen, zou deze twee collommer wat zijn, heeft iemand daar ervaring mee, prijs is in elk geval niet verkeerd.
zie link: http://karibu.nl/27/hefbrug.html

Groet, Henk (die er nog even niet aan toe is, omdat eerst de vloer nog in de garageverf gezet moet worden)
henklith
 


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor Hans230CE » 30 jan 2010, 14:57

Je hoort hier en daar toch waarschuwen voor die -koloms bruggen voor een W123. Maar als je ze op de goede plek zet, waarom zou het dan niet gaan denk dan weer.

Maar waarom ik eigenlijk voor reageerde, 50 sec lifttijd, dat is wel heeeeeel erg veel, lijkt me, je moet dat eens timen.
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor Langeberg » 30 jan 2010, 15:09

wanneer je iets meer betaald heb je een nieuwe vierkolommer die verplaatsbaar is!!!

Deze brug was te zien te Eelde.

Heb er zelf één gekocht en word eind februari geleverd.

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1<br><br>Post edited by: Langeberg, at: 2010/01/30 14:27
Langeberg
 


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor henklith » 30 jan 2010, 18:32

Hoi Hans en Langenberg?,
Ach wat maakt het uit, 50 seconde, het is een gewone 220 (eenfase motor)
Met krachtstroom gaat het wat sneller natuurlijk.
Klopt ook ik heb heel lang voorkeur gehad voor de verplaatsbare 4 kolommer!
Maar het voordeel van de 2 kolommer is dat je voor laswerk overal net wat beter bij kan komen, vooral onder de langs balken.
De beperkingen waar ik tegen aanloop is inderdaad de vloer belasting.
De vloer mag 500KG per vierkante meter hebben.
Nou staan de 2 kolommen net iets van 20 cm denk ik van een dragende stalen balk.
dus dat is betrekkelijk gunstig, je belast de costructie dus niet precies in het midden van een dragende constructie.
Bovendien viel de prijs van de 2 kolommer ook mee.
Toch zou ik denk ik de constructie van de tweekolommer nog wat aanpassen, ik denk dus aan de stalen balkjes die op de vloer rusten, die zou ik denk ik toch wat groter maken.
Groet, Henk
henklith
 


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor Wiebren240D » 30 jan 2010, 20:06

Hallo Henk

en toch zeg ik uit ervaring geef mij maar een 4 kolomer.

ik weet niet wat je van plan bent als het allen voor je eigen autos is die volgens mij gaaf zijn dan is een 2 kolomer best genoeg.
maar als er een minder gaaf exemplaar op moet dan kan het gebeuren dat de auto gaat buigen zie je met het blote oog niet maar doe maar eens een deur open dan merk je het wel.
komen toch andere krachten op de auto de wielen hangen vrij.
dat probleem heeft een 4 kolomer niet daar blijft de auto op 4 wielen staan.
zijn de krachten volgens mij anders verdeeld.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor henklith » 30 jan 2010, 22:13

Hoi Wieb, het is in principe inderdaad voor eigen gebruik, dus van eigen auto's, maar goed, je hebt daar wel een punt :o))

Groet, Henk
henklith
 


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor bartolo66 » 31 jan 2010, 17:32

Zelf heb ik een tweekoloms eigenbouw brug. Bij elke tweekoloms wordt de auto op 4 punten opgepakt, het is zaak om deze punten zo te kiezen dat ze zo dicht mogelijk bij de ophanging zitten dan voldoet een tweekoloms volgens mij prima. Je hebt hier in het verleden ook al eens wat vragen over gesteld als ik mij niet vergis. Wat vaak gebeurt is dat men de auto op de krikpunten wil oppakken en dat is niet altijd verstandig. Ook is het zo dat bij sommige bruggen de hoogte van de armen onafhankelijk van elkaar is in te stellen, het spreekt voor zich dat als deze niet goed staan ingesteld de auto de neiging zal hebben om te torderen.
Ik heb er echt ontzettende "gare" bakken op gehad (zo gaar dat als ik ze op een punt opkrik met de garagekrik de deur echt niet meer dicht wil...) met de tweekoloms geen probleem. Maar Wiebren heeft wel een punt hoor, het vraagt iig meer aandacht en dus tijd.


Groet,

Bart<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2010/01/31 16:43
bartolo66
 


Re:Twee colloms brug

Berichtdoor Luigi » 31 jan 2010, 20:15

Heb zelf ook een tweekoloms en deze werkt goed
Het is alleen lastig als je de auto in moet.
De deuren komen nl. tegen de kolommen.
Voor het werken aan wielen remmen en motor is het super.
Mijn brug gaat tot 180 cm en dat is wel erg n minimaal.

Groet Luigi.
Luigi
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten