[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Krakende achterophanging? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:21

Krakende achterophanging?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Krakende achterophanging?

Berichtdoor ERKO240D » 24 jan 2010, 19:06

Hallo,zins 3 dagen kraakt mijn achterophanging niet s'morgens direkt maar na een tijdje als alles is opgewarmt als ik dan de achterkant indruk,wie heeft enig iedee wat dit zou kunnen zijn,de schokbrekers/veren werken goed auto staat mooi op zíjn veren niet doorgezakt of zo.

Gr. Erwin.
ERKO240D

Re:Krakende achterophanging?

Berichtdoor Wiebren240D » 24 jan 2010, 20:00

Hallo Erwin

ik denk dat je stabilisator stokjes aan het over lijden zijn.
er zitten er 2 eentje links en eentje rechts.
ze zitten tussen de stabilisatorstang en de achterste draagarm zijn van plastic.
is een klusje van niks het achterwiel eraf en de met een sleutel 17mm los draaien de ene van de stabilisatorstang en de andere van de draagarm.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ERKO240D » 26 jan 2010, 21:23

Hallo Wiebren,

Dank je voor jouw reactie,ik weet wat je bedoeld ik zal ze bij de mb daeler halen en ze aankomend weekend monteren en dan maar hpen dat het gekraak over is.

Groeten Erwin uit Almelo.

ERKO240D

Berichtdoor ERKO240D » 30 jan 2010, 19:24

Nou heb vandaag de stabilisatorstangetjes vervangen,en het heeft geholpen na een rit van een half uur geen gekraak meer godzijdank,werd er een beetje gestoord van.

Wibren bedankt voor de tip.

Gr. Erwin.
ERKO240D

Berichtdoor Wiebren240D » 30 jan 2010, 19:55

Hallo Erwin

toch mooi zo een Forum je stelt een zinnge vraag dan krijg je ook een zinnig antwoord.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 30 jan 2010, 22:29

Hoi Wieb, kan je van de buitenkant al zien dat die dingen versleten zijn, of moet je ze er eerst af nemen.
IK heb nog steeds dat gegons bij een bepaald toerental van de motor.
boven de 60 is het weg.
Groet, Henk
henklith

Keer terug naar Techniek