He Henk, meer 500 km op een halve tank lijkt me onwaarschijnlijk. ´t Is niet dat ik je niet geloof, maar het lijkt me waarschijnlijker dat je (net als ik) een vervuilde vlotter in je vervuilde tank hebt zitten die niet helemaal netjes het brandstofniveau aangeeft. De vlotter kun je er makkelijk uitdraaien, die zit onder het EHBO-bakje (2 kruiskopjes) en dan stekker eraf (niet achter de tank laten vallen!) en met dop 46 draai je hem er zo uit. Dan met een punttangetje of vorkschroevedraaiertje het dopje van de bodem draaien en voorzichtig (!) de buis naar beneden afnemen.
Je moet machtig oppassen dat je de koperen draadjes niet beschadigt, de vlotter is nl. een sleepcontact die door het veranderende brandstofniveau de weerstandswaarde van de schakeling wijzigt --> draadje kapot, vlotter kaduuk. Draadjes schijn je wel via internet in Dld te kunnen kopen, maar zou niet nodig moeten zijn. Bij mij kwam er in ieder geval behoorlijk wat prut uit de vlotter, ook van het ´haakje´ / contactje op de bodem wat er zit voor het inschakelen van het reservelampje.
Vandaag trouwens zelf mijn tank uitgebouwd en schoongemaakt met een hondeketting. Kwam een hoop zooi uit!!! Post morgen weer incl. foto´s in ´mijn´ topic! Moet nog wel terugbouwen, is wat prettiger hier in Spanje bij 12 graden, zon en zicht op de besneeuwde bergtoppen