MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:43

280TE begint een beetje onbetrouwbaar te worden!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:280TE begint een beetje onbetrouwbaar te worden!!

Berichtdoor bluemoon me » 12 jan 2010, 21:25

En ook even kijken naar je luchtklep. alls hij verbogen is krijg je ook het verschijnsel dat hij stationair niet mooi loopt. Luchtklep kan dus verbogen worden door de bekende backfire. Hier is al een hoop over geschreven.

gr Bram ut limburg.
bluemoon me
 


Re:280TE begint een beetje onbetrouwbaar te worden!!

Berichtdoor 280TEowner » 26 jan 2010, 14:57

Heb precies hetzelfde probleem met de mijne!

Morgenvroeg ga ik als eerste de klepspeling nakijken.
Want ik had dit al eens eerder gehad, dat de motor koud goed liep en warm maar op 2 of 3 cilinders. Het bleek uiteindelijk de klepspeling te zijn die ik een keer daarvoor verkeerd (te krap) had afgesteld.

Met de motor warm was er toen geen (tot negatief zelfs) klepspeling meer. Dit uitte zich vooral in een beroerde tot geen stationaire loop (bij warme motor dus)

Oei snel naar mijn werk, ben al haast te laat! Helaas moet ik de Astra van de vrouw pakken...
280TEowner
 


Re:280TE begint een beetje onbetrouwbaar te worden!!

Berichtdoor 280TEowner » 27 jan 2010, 01:23

Terug van mijn werk net lees ik op problemcar over een LPG rijder die al eens (onnodig) de koppaking heeft laten vervangen. Wat was er dan wel aan de hand?
Iemand dacht dat het wel eens aan een intern lekkende verdamper kon liggen.
- duwt het koelwater eruit
- koelwater gaat mee als voeding naar het gasstuk word verbrand in de moter en veroorzaakt veel witte uitlaatgassen.
- op benzine loopt ie beter en heeft bovenstaande verschijnselen niet etc etc.
280TEowner
 


Re:280TE begint een beetje onbetrouwbaar te worden

Berichtdoor delangeleon » 04 feb 2010, 15:09

Toch even een kleine update, je kunt immers wel steeds vragen blijven stellen maar de lezers willen wel weten hoe spannende verhalen aflopen.
Auto rijdt weer prima en valt niet meer uit.
De bougies, rotor, verdeelkap zijn vervangen en er lag een zo goed als doorgebroken (gesmolten) v-snaar op de dynamo.
Deze is ook vervangen, maar het werd bij de dynamo zo heet dat die nieuwe v-snaar het niet lang zou uithouden, de dynamo is dus ook vervangen.
De injectie is schoongemaakt en benzine en gas zijn afgesteld.

Dus waar het werkelijke probleem lag van het uitvallen van de warme motor is niet echt te zeggen, maar dat ze nu weer rijdt als een zonnetje is een feit.
Er stond ook ergens benzine waar dat niet hoorde, dat is door Harrie schoongemaakt. (Ik meen ergens bij de cilinders).

We hebben de Benz sinds augustus en zijn nu 2200 euro garagekosten verder. Niet echt wat we gepland hadden
(Ik heb met moeite mijn vriendin kunnen overtuigen om de Benz te houden, al zullen nieuwe problemen weer heel veel overtuigingkracht van mij nodig hebben)

Bedankt voor de hulp!
delangeleon
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten