[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rembekrachtiging valt weg : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:47

rembekrachtiging valt weg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

rembekrachtiging valt weg

Berichtdoor benny » 02 feb 2010, 22:18

van mijn 200D uit 1982 valt sinds vandaag zo nu en dan de rembekrachting weg
mijn vrouw heeft vandaag de wegenwacht er bij geroepen nadat zij een slagboom had geraakt
volgens deze is het waarschijnlijk de vacuumpomp, ik ben vannavond maar eens onder de motorkap gekropen en de werking van de pomp gecontroleerd alles lijkt prima. Ik ben een blok om gegaan en ondervind geen problemen.
heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe ik dit evt kan testen,

grt Benny
benny

Re:rembekrachtiging valt weg

Berichtdoor Antoontje » 02 feb 2010, 22:32

Dan moet ze aardig geschrokken zijn.

Hoe heb je de vacuum pomp gecontroleerd?

je kan ook een vacuum lek hebben, het metalen huis van de rembooster (boven de stuurkolom) kan roesten, en zo kan er een gaatje ontstaan. Ook op de aansluitingen van de vacuum kabels kan het wel eens gaan lekken, of de vacuum slangen bevatten een lek.
Antoontje

Berichtdoor Wiebren240D » 03 feb 2010, 00:13

Hallo Benny

als het de vacuumpomp is kijk dan maar naar de dikke witte slag die van de vacuumpomp naar de rembekrachtiger loopt als het net zo is dan zal die slang aan het begin zwart worden als je lang genoeg wacht dan gaat de olie vanzelf verder in die witte leiding zitten.

maar het kan ook de rembekrachtiger zelf zijn is zo op afstand moelijk te zeggen wat er nu werkelijk aan de hand is.

maar ik wens je suc6.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor benny » 05 feb 2010, 20:11

Inmiddels weer 500 km gereden zonder problemen, morgen maar eens kijken of ik toch een oorzaak kan vinden
zal wel moeilijk worden omdat nu alles weer goed lijkt te werken.
benny

Berichtdoor benny » 06 feb 2010, 10:13

Ik heb net het vacuum ,ik heb een meter die het aangeeft in mm en in.
gemeten waarden 14 in/375mm
weet iemand of dit goede waarden zijn?
ook heb ik de slangen gecontroleerd er zijn geen oliesporen te vinden
"LEUK" storing zoeken die er nu niet meer in zit

als iemand nog ideeen heeft waar ik het in kan/moet zoeken hoor ik het graag

Benny
benny

Berichtdoor bartolo66 » 06 feb 2010, 13:02

Wat heb je voor meter? Druk wordt uitgedrukt in Pa niet in mm ,vroeger in mmHg als het om een oude meter gaat dan zou dat de eenheid kunnen zijn die je afleest.
750mmHg komt ongeveer overeen met 100KPa en dat komt weer overeen met 1 bar.
375mmHG komt ongeveer overeen met 50KPa en dat is dus 0,5 bar.
Je meet dus als ik het goed begrijp, en dat is meestal niet het geval :-( , 50Kpa=0,5 bar. Dit is dus een onderdruk van 0,5bar! ( een meter die bij atmosferische druk 0bar aangeeft zal dus -0,5 bar aangeven)
Dat is volgens mij te weinig, de waarde zou ongeveer 30KPa=0,3 bar moeten zijn.(op een meter die bij atmosferische druk 0 bar aangeeft zal dit -0,7bar zijn)
Maar dit is nog geen verklaring voor het spontaan wegvallen van de bekrachtiging…

Het probleem bij je auto is dat de bekrachtiging wegvalt, je pedaal voelt dus nog gewoon hard aan, je remmen werken ook nog maar je moet veel harder op het rempedaal trappen om de gewenste vertraging te krijgen?
Het is niet zo dat je het rempedaal tot de bodem in kunt trappen omdat er te weinig remdruk is, dit zijn heel verschillende dingen, maar ik neem aan dat je dat begrijpt :-).
bartolo66

Berichtdoor benny » 06 feb 2010, 14:45

ik heb een oude meter die de druk aangeeft in kg en vacuum in mm
ik heb inmiddels uitgevonden dat 1mm 1,33 mbar is,dus jouw berekening van 0,5 bar klopt precies

wat betrefd het rempedaal klopt het dat het pedaal keihard is .
de auto wil dus wel remmen aleen moet je wel je hele gewicht in de strijd gooien ,in ieder geval volgens mijn vrouw (51kg)
ik heb het zelf nog niet mogen ervaren hij doet het aleen als mijn vrouw rijdt
ik heb al zo vaak gezegd dat ze eens wat aardiger tegen de Benz moet zijn.
benny

Keer terug naar Techniek