door Martin123T » 05 feb 2010, 19:39
Anne,
Wat wil je precies weten? Ik heb de wagen nog nooit gezien, maar op basis van bovenstaande info zie ik dat de kentekengegevens nogal anders zijn dan die van mijn 240TD. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ik trek met mijn MB een caravan van 1300 kg en ik zie dat op dit kenteken een trekgewicht vermeld staat van 1200 kg; op de mijne 1500 kg.
Het is bekend dat er bij de RDW wel eens vaker foutjes worden gemaakt.
Ik weet niet of je het weet, maar er zijn 3 series geweest van ons geliefde model. Op basis van het bouwjaar en de uiterlijke kenmerken lijkt mij dit een type van de eerste serie. Ik denk dat in de eerste serie het 'oude' type motor in deze wagen zit. In concreto betekent dit dat er dan wel 7 PK's minder voorhanden is dan op kenteken gemeld. Het motortype wordt aangeduid met OM616, maar daar zijn dus twee soorten van. Het 'oude' type heeft onder andere een ander type brandstofpomp.
Ik denk dat je in het algemeen kunt stellen dat de 2e en 3e serie doorontwikkelingen zijn van de eerste serie. Logischerwijs zijn de zwakke punten van de voorgaande serie verbeterd, en zijn er kleine veranderingen doorgevoerd. Men zegt dat dat de laatste serie beter tegen de roestduivel is gewapend dan de eerste serie. Na 30 jaar maakt dit niet zoveel meer uit, de bekende punten zijn hierboven al opgesomd.