[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
dieselpomp vevangen bij OM615 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:15

dieselpomp vevangen bij OM615

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

dieselpomp vevangen bij OM615

Berichtdoor thimo » 07 feb 2010, 16:31

Wie kan mij helpen aan de afstelgegevens voor montage van een nieuwe dieselpomp bij een OM615.943 motor? De verschillende handboeken hebben het over 45 graden of 27 graden voor BDP. Wat is juist?

groeten

Thimo
thimo
 


Re:dieselpomp vevangen bij OM615

Berichtdoor Wiebren240D » 07 feb 2010, 19:50

Hallo Thimo

een brandstofpomp van een 200D hoort op 26 graden voor het BDP te staan.

je zet de eerste zuiger op zijn kompressie en dan kijk je op de krukas daar staat een gradenboog op die zet je op het merkteken dan staat de zuiger net niet boven in wel op 26 graden.

dan kun je de brandstofpomp van de moter afhalen en de andere erop zetten maar deze pompen gebeurt bijna nooit wat mee.
als het een trekstarter is dan ligt hier in Sneek nog wel een brandstofpomp.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:dieselpomp vevangen bij OM615

Berichtdoor thimo » 07 feb 2010, 21:40

Hallo Wiebren,

Dank je, de compressie stand is als de gradenboog op 0 (nul) staat, toch? De merktekens op de nokkenas liggen dan in 1 lijn. Is dan de 26 graden aan de linkerkant (in dit geval de passagierskant) of de rechterkant (de bestuurderskant) van de 0-stand?

Het is geen trekstarter maar een sleutelstarter, de dieselpomp van de auto heb ik er al bij. de gloeibougies zijn vervangen en gecontroleerd en dus werkend. Als ik de leidingen van de verstuivers 1 voor 1 los haal, komt er bij 2 of 3 leidingen geen diesel uit, dan concludeer ik dat de pomp het niet doet.

Een Mercedes diesel die niet start is volgens mij of de gloeibougies of een probleem met de brandstoftoevoer.

Thimo
thimo
 


Re:dieselpomp vevangen bij OM615

Berichtdoor Govert » 07 feb 2010, 21:51

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:35
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten