[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motorolie en koelvloeistof met elkaar gemengd : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:38

Motorolie en koelvloeistof met elkaar gemengd

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Motorolie en koelvloeistof met elkaar gemengd

Berichtdoor luv4allz » 28 jan 2010, 16:21

<br><br>Post edited by: luv4allz, at: 2010/01/28 15:51
luv4allz

Berichtdoor MajikSimon » 29 jan 2010, 01:03

tsja

ALs de temperatuur stijgt tot helemaal in het rood moet je er niet meer mee rijden joh.Of je moet de ramen open doen en de verwarming helemaal vol open en heel rustig rijden. Maar ik krijg de indruk dat je al heel lang zo ermee bezig bent met een heet lopende motor die koelvloeistof verliest. Als je daarmee doorrijdt kun je veel kapot maken.

Als je echt pech hebt, zit er of een scheur in de kop of is hij krom. Dat kunnen ze bij een revisiebedrijf wel zien ja.
Dan ben je beter af met een andere kop. Verder gewoon altijd koelvloeistof gebruiken.. dat water is heel slecht voor alles, de hele boel kan gaan corroderen en roesten ook alu. Je krijgt allemaal gore afzettingen in de motor. ik denk dat je de zaak nu maar eens goed moet spoelen als deze hele kwestie opgelost is.

succes
MajikSimon

Berichtdoor JantjeV8 » 29 jan 2010, 08:44

Zit er geen groene/witte afzetting ergens op de radiateur, voor en achterzijde controleren. Als daar wat lamellen lekken raak je je water ook kwijt.
Koelsysteem afpersen is zo gepiept, dan weet je al weer iets meer. Als de kop gescheurd is of de pakking kapot is, start hij meestal ook raar na het afpersen. Immers vaak zit dan een cilinder vol water.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Benzman 200 » 29 jan 2010, 10:53

Hoi allen,

Als ie dan maar geen waterslag maakt,maar kun je niet beter even de bougie s eruit halen en de cilinders met de compressor op druk zetten ? dan weet /hoor je het wel lekken.
Als de kop/koppakking lek is kan je de auto laten draaien met de radiator open ,zit het lek in het koel systeem dan borrelt er lucht uit. Zit het lek in de water-oliekanalen zal door de hogere druk ,olie in het water komen toch ?
(correct me if i am wrong) Kop hoeft nog niet per se kapot te zijn , ik zou hem altijd af laten persen het is te veel werk (en kosten) om hiermee te gokken.

gr Sjoerd
Benzman 200

Berichtdoor Benzman 200 » 08 feb 2010, 11:55

Hoi allemaal,

@luv4aliz
Ik (en vele anderen?) ben natuurlijk wel nieuwschierig hoe dit is afgelopen (of afloopt).
Heb je nog een update voor ons ?

gr Sjoerd
Benzman 200

Vorige

Keer terug naar Techniek