door AdriaanVogelzang » 11 jan 2006, 06:33
dag harold,
vergeet ook niet te letten op de voorschermen, de bevestiging aan de koker is vaak verrot en de koker ook op die plek; gewoon even sierstripje er af halen en kijken hoe het ermee staat, overigens is dit vrij makkelijk te repareren als je geluk hebt, krikgaten bekijken, de wielkastranden achter, schuifdak, bodem, kijk ook even naar de koppeling, heeft het pedaal weerstand of grijpt hij pas helemaal onderin aan? in dat geval koppelingscilinder vervangen, is een lastig klusje als je niet de hele "pedalanlage" wilt demonteren. Vergeet ook niet te kijken naar de plaat onder de accuplaat, als er flink accuzuur heeft gelekt in het verleden is waarschijnlijk de boel er onder doorgerot, voorts de schanierbakken van de motorkap, deurrubbers willen ook graag verstaffen en scheuren, (absoluut niet goedkoop...) en hoe zit het met de speling in het stuurhuis? een nieuw stuurhuis is ERG duur, er is wel iets aan bij te stellen, maar dat is beperkt. en er zijn ook naar ik meen stuurdempers te krijgen iig even nakijken. Kokerbalken goed bekijken, ook op kloppen met het heft van een schroevendraaier oid om evt rotte plekken te ontdekken. de stoelen willen ook nog wel eens flink doorzakken, en een nieuw verenpakket is eveneens, niet goedkoop.... tja de lijst is lang, maar de ervaring leert dat het sleutel, denk en knutselwerk de beste hobby is die bestaat!
Veel succes en laat even weten hoe het is afgelopen,
Adriaan