Dag,
gisteren heb ik me op dit forum ingeschreven, ik ben dus nieuw. In 'even voorstellen' heb ik mijzelf geïntroduceerd. Ik ben op zoek naar een W123 coupé en ik heb een paar vragen over dit type.
Ik concentreer me voornamelijk op de 230CE (en het liefst zou ik een automaat rijden). Onderstaande vragen hebben betrekking op rijden op benzine en/of LPG.
-op mijn zoektocht zag ik een paar 230CE's als handgeschakelde vijfbak. Het waren de jongere types, meen ik. Zijn er ook automaten met vijfbak uitrusting? Of zijn dat altijd vierbakken?
-is het 230 model altijd een vier-cilinder? Of bestaat dit model ook als zes-cilinder?
Naast mijn zoektocht naar een 230CE kijk ik af en toe naar een 280C of 280CE.
-heeft een 280C minder power dan een 280CE?
-zuipt een 280C of 280CE meer dan een 230CE? Of moet ik wat dit aangaat eerder letten op het precieze bouwjaar van de motor? Ik heb begrepen dat de jongere motoren zuiniger zijn.
-Dan had ik nog één vraag over de ramen. Kunnen bij alle modellen alle vier de ramen helemaal naar beneden? Ik heb soms de indruk dat dat niet bij alle W123 coupés kan.
Het is misschien niet helemaal sympathiek om direct met een waslijst vragen te komen, maar ik hoop in de toekomst ook te kunnen bijdragen.
Gegroet, W123CE