[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 60

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 09:04

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 07 feb 2010, 19:29

Verder inderdaad wederom de behuizing van de pomp van de stuurbekrachtigingspomp gelast. Nu een strip van 5 mm dik erover heen gelast, maar het blijft een heikel punt. Dit is een echt minpunt van de W115. Maar hopelijk nu voldoende verstevigd, maar waar gaat het dan scheuren? De nieuwe motor die klaar staat heeft een stuurbekrachtiging gelijk aan de W123, dus aan de bovenzijde van het motorblok. Mijn pomp hangt nu ergens onderaan het blok. Ook geconstateerd dat de krukaskeerring ook niet geheel oliedicht meer is.
Het was dus wederom een nuttige dag gister.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/02/07 18:30
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 07 feb 2010, 19:39

Hallo Jaap

ziet er mooi uit.
maar of het gezond is ik weet het echt niet hoor.
die ouwe beestjes doen het altijd als ze maar hun onderhoud krijgen.

is bij mijn ouwe 5 cylinder ook zo om de 10000 km even schone olie en eens in het jaar een schoon luchtfilter en daar gaat ie weer.

maar ik kom de 20-2 weer langs in Waarland komt er mischien ook iemand langs die wil dat ik naar zijn moter luister.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 07 feb 2010, 19:52

Wiebren,

Ik weet dat het niet goed is voor de Benz, maar om de een of andere reden hebben prut en modder een enorme aantrekkingskracht op mij!
Ach een beetje schoonmaken en we zijn er weer klaar voor. Maar het voordeel van en oude Benz is dat hij maar door blijft gaan. Zal morgen even wat foto's van de weg maken die ik ook moet om bij de plaats te komen waar we aan het werk zijn. Mijn collega heeft het beter voor elkaar, hij heeft een 8 tons rupskraan.

Jaap
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Citrobenz » 07 feb 2010, 20:45

Ach Jaap je kunt het ook positief zien.
Het zand schuurt de schijven mooi roestvrij en het is tevens bescherming tegen al het zout op de weg ;)
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 07 feb 2010, 20:49

Henk,

Ik heb een bodyschutz van zand en olie, ondoordringbaar en het zit vreselijk vast geplakt.
Alleen had ik een beetje een schurend geluid, daar heb ik een hekel aan. Maar gelukkig was Govert er om even de wielen te demonteren, toen de remklauwen verwijderd en alleen weer zandvrij gemaakt.
Bijgeluiden zijn weg, alleen zag ik dat er een slechte remslang op zat, dus volgende week meteen maar even vervangen.

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/02/07 19:49
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 09 feb 2010, 18:49

Dit is het pad wat ik meestal tracht te nemen. Ziet er nu redelijk begaanbaar uit, maar dat is schijn, vorst zit er maar een paar centimeter diep in.
Heb mij al twee dagen ingehouden, rijdt met de rupskraan mee.

<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/02/09 17:54

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 09 feb 2010, 18:53

Talud moet afgegraven worden om er trappen te plaatsen, komen er totaal 7 stuks en nog een brug over de sloot heen. Mooi werk, veel meetwerk en straks ongetwijfeld weer veel las-, snij en slijpwerk. Want als je niets kunt, kun je altijd nog werkvoorbereider worden zeg ik altijd maar. Volgens de werkvoorbereiding zijn deze taluds 45 graden, ook hier weer theorie en praktijk liggen mijlen ver uit elkaar.

Zeker met dit weer goed te doen, beetje vorst, weinig wind en droog, precies zoals ik het graag heb.

Jaap
<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/02/09 22:47

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Quinten » 09 feb 2010, 20:27

Waar is dit nu jaap?
Quinten
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 09 feb 2010, 23:06

Quinten,

Dit is in Waardenburg, waar we een geluidsscherm langs het spoor gemaakt hebben. In dat scherm zitten vluchtdeuren, maar omdat het spoor op een talud ligt, komt er achter ieder deur een vluchttrap naar beneden en daar waar een sloot zit komt een brug. Mooi werk al zeg ik het zelf, samen met een kraanmachinist van een loonbedrijf ben ik daar aan het werk. Verder niemand aanwezig, dus kan lekker mijn eigen gang gaan en zorgen dat alles af komt. Uitvoerder zit inmiddels op een andere klus, belt af en toe, "ik hoor niets van je, dus ik neem aan dat het goed gaat?" Ik werk al jaren voor hem, dus hij weet hoe ik werk. Bestel zelf de spullen die nodig zijn pas dingen aan daar waar nodig, bij grote ingrepen maak ik foto's van voor en na, die mail ik naar hem toe, dan weet hij ook wat er allemaal speelt. We eten bij een waterzuivering in aanbouw, dat is vlak bij, heb daar ook de nodig uren doorgebracht en dat is van dezelfde aannemer. Maar daar zitten eigen mensen, die komen met dit weer de keet niet uit, te koud, of te nat of het waait. Daar doen wij dus niet aan, eten en gaan, tegen dit weer kun je je prima kleden.

Alleen jammer dat de lokale bevolking ons steeds weer verblijd met "kunst"!

Jaap

JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Quinten » 11 feb 2010, 15:02

O.k. die trappen zitten er voor de vluchtwegen, wel eens geprobeerd om eerst wat siliconen spray op de wanden te spuiten ? hahaha
Waardenburg is toch wel iets van 160km per dag heen en terug denk ik.
Quinten
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 11 feb 2010, 18:56

Quinten,

De zijden van het geluidsscherm aan de treinkant zijn niet voorbehandeld met was, hier wordt ook niets aan gedaan, de andere zijde, dus de zichtzijde voor de bewoners staat in de was. Dit kan redelijk makkelijk worden schoongemaakt. Waardenburg is 133 kilometer enkele reis, maar ik maar in Waardenburg ook nog de nodige kilometers. gemiddeld 300 per dag. Op zich niet heel erg, alleen jammer dat het dagelijks zoveel tijd kost, die ik anders in Waarland kan besteden.

groet,


Jaap
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 13 feb 2010, 21:44

Hallo Allemaal

zo het er nu voor staat komen Sander en ik volgende week 20-2 naar Waarland.
ik hoop dat mijn rikketik niet voor spelbreeker gaat zorgen.

met de groeten van Wiebren en Sander ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Govert » 14 feb 2010, 15:45

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/25 12:09
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 14 feb 2010, 19:55

Hallo Govert

ja dat zijn van die klusjes die dan op het laatst niet leuk meer zijn.

gewon even klep stellen kun je wel 2 of 3 op een dag doen als een ieder tenminste optijd aan wezig is.
maar andere waar je van denkt daar kan wel eens een probleem ontstaan doe dan maar 1 auto op een dag als het mee valt heb je toch nog tijd voor wat bij praten en ga zo maar door.

ik had het gisteren ook in Blesdijke even klep stellen van een M102 moter het nieuwe lid kwam even langs even buiten gekeken en toen de auto toch maar naar binnen bij de kachel.
en toen tijdens het praaten de kleppen even gesteld en om 16.30 naar huis vertrokken.
ik zeg gewoon in de middag hoef je maar 1 auto wat aan te doen.
maar volgende week zien we wel wat er dan weer gaat gebeuren ik hoop dat wij erbij zijn als mijn rikketik het gewoon blijft doen is er niks aan de hand en er geen pak sneeuw ligt dan komen we elkaar wel wer tegen.
met de groeten van Wiebren
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor peter200 » 14 feb 2010, 20:20

Govert,

Het was zeker een dagje worstelen met een waterpomp,maar toch tevreden
naar huis gereden door de hulp van jou, Niek en Jaap.

Geen lekkage meer geconstateerd onderweg en thuis.

Nog heerlijk gedineerd Met z'n vieren,Jaap daarvoor nog bedankt.

Peter
peter200
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 14 feb 2010, 22:19

Inderdaad een enerverend dagje waterpomp vervangen. Maar soms zit het mee en soms zit het tegen, waarom weet niemand. Maar eind goed, al goed, zullen we maar zeggen. Daaruit blijkt maar dat een dagje sleutelen nooit te voorspellen is, aangezien ook je remmen nog op het programma stonden. SGT Peppers had ook nog een lijst met aandachtspunten en ik had graag dat Govert nog even een blik op mijn stationaire toerental zou werpen. Dus de planning van volgende week, ligt nu al weer achter op schema ,maar goed dat we er niet van moeten leven. Misschien volgend weekeinde de zondag er ook maar bij pakken. In ieder geval heeft SGT Peppers mij even geholpen met het ophangen van 6 kastdeuren, iets dat alleen toch een stuk lastiger is, je komt altijd een hand te kort. Verder ben ik vandaag nog een paar uur aan het opruimen en herinrichten geweest, dus daar komt ook schot in. Weer een Benz vol spullen voor de container op het werk.

Jaap
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Govert » 20 feb 2010, 12:40

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/02/26 01:26

Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor Wiebren240D » 20 feb 2010, 18:56

Hallo Govert

dat zier er echt mooi uit.
2 man in ruste op een stoel zal vandaag toch nog wel wat gedaan zijn.

ik ben vandaag met zo een lelijke peogot 106 diesel bezig geweest even de dynamo eraf en de sleep ringen vlak gemaakt nieuwe Spanning regelaar erop want hij lade 16 volt en die accu lucht wil je niet graag ruiken.
was niet echt een mooi klusje buiten ook nog plat op straat dynamo eraf bij gewerkt er weer op gezet en hij deed het weer goed

dan doe ik liever de dynamo van mijn ouwe W115/114 kan je zo bij hoeft de dynamo er niet eens af even de spanning regelaar los en een andere erin en klaar is het weer.

maar zo het nu staat kom ik pas 13-3 weer naar Waarland bij leven en welzijn.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 20 feb 2010, 23:56

Wiebren,

Praat mij niet van Peugeots! Maar vandaag samen met SGT Peppers en Govert eerst eens aan de grote opruiming begonnen, eigenlijk afgemaakt, ik was er al een tijdje mee bezig, maar soms kom je een hand tekort. Govert heeft zich ook nog over de smeerkuil ontfermt, die glimt er nu ook weer over. Om een uur of 14.00 was het zover klaar dat de Benz van Niek naar binnen kon. Vorige week was de waterpomp vervangen van Peter200 nogal uitgelopen, toen kon Niek niets doen aan zijn wagen, maar vandaag dus wel. Ik ben om 22.00 uur huiswaarts gegaan, maar Govert en Niek waren nog druk bezig. Hoor morgen wel hoe dat afgelopen is.

Jaap
JaapW114
 


Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor SgtPeppers » 21 feb 2010, 11:55

Uiteindelijk is het goed afgelopen, de remmen moesten nog 'even' ontlucht en doorgespoeld worden met verse remvloeistof, met nadruk op 'even' dus.
Hij remt nu wel weer als een dijk moet ik zeggen, lekker strak ook en geen bijgeluiden meer. Dan binnenkort de achterremmen nog een keertje doen.
En de nieuwe tellerkabel is ook fijn: de snelheidsmeter werkt weer en de slaande naald is ook over.

Edit:
Ik reed nog wel bij het uitrijden mijn linker bumperrubber aan de voorkant eraf, maar voor 't eerst in de historie reed ik er wel zonder heel vaak steken uit!

Op de A9 werd ik nog ingehaald door Govert in zijn 200D alias racemonster: ik hield gemiddeld 95 km/h aan en hij kwam me met een noodgang voorbij ;-)<br><br>Post edited by: SgtPeppers, at: 2010/02/21 12:59
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten