[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Weer een 280E uit Der Heimat gehaald : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:36

Weer een 280E uit Der Heimat gehaald

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Weer een 280E uit Der Heimat gehaald

Berichtdoor Roel280€ » 09 maart 2007, 22:32

Vandaag 'even' een W123 280E uit februari 1980 van het Hamburgse asfalt gehaald en naar het kikkerlandje begeleid. Gaat zo makkelijk allemaal tegenwoordig. Een project van een vriend van mij en ondergetekende, terwijl mijn 'eigen' 280E maandag klaar staat voor me. Dus nu heb ik er 1,5.

:woohoo:

140.000km, slechts een paar plekjes, keihard, super lak, mooi van binnen en vol met opties als 4 hoofdsteunen, electrisch schuifdak en c.v. Natuurlijk 'colorvergläsung'. De rit over 501km verliep super. 1 op 9, volop power en diverse opgestoken duimen onderweg. Onderweg een mooie zilvergrijze 230E gezien met een liefhebber en een groet.

W123 rules! 280E rocks.

:woohoo:

Nu op kenteken, poetsen en klaar....

Wat een mooie dag. Zelf een auto gehaald!

<br><br>Bericht gewijzigd door: JX68BB, op: 2007/03/09 21:33

Roel280€

Re:Weer een 280E uit Der Heimat gehaald

Berichtdoor Roel280€ » 12 feb 2010, 23:44

En helemaal vergeten te melden dat deze beauty afgelopen 4e februari 30 jaar oud/jong is geworden. De festiviteiten vonden in besloten kring plaats.
Roel280€

Berichtdoor MBvO » 13 feb 2010, 00:47

Gefeliciteerd Roel! Mooi kleurtje ook ;-) Heb je nog meer foto´s?
MBvO

Berichtdoor W123CE » 13 feb 2010, 15:52

Dag Roel,

gefeliciteerd! Inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's. Hij ziet er prachtig uit iig. Mag ik je vragen hoe lang voorbereiding je dit gekost heeft?

Heb je de eigenaar gevraagd eerst een vracht foto's op te sturen? En ben je in een weekend meerdere W123's gaan bekijken? Het is nogal een tocht voor een auto tenslotte.

In ieder geval veel plezier met je nieuwe bak!

Groeten! Patrick
W123CE

Berichtdoor Roel280€ » 13 feb 2010, 16:46

Ha heren,

Even voor de duidelijkheid, het eerste berichtje kwam uit 2007 en heb ik gereanimeerd om de 30e verjaardag te vieren. Het is dus geen recente aanwinst.
Maar dat betekent niet dat ik het tegenwoordig anders zou doen. Patrick, we vonden eerst een advertentie in een klassiekerblad en een paar dagen later later ook op mobile.de. Er stond maar één foto op (de bovenste). We hebben de man gebeld en gevraagd naar het wel en wee. Hij gaf de staat van de auto door en door het vertrouwen wat we kregen zijn we later in de week gaan rijden naar Hamburg. Daar hebben we de auto goed bekeken, er niet mee gereden (motor klonk goed en mechaniek is niet vaak een reden tot zorgen) en op basis van ons gevoel binnen een kwartier tot aanschaf overgegaan. Voor 3900 Euro. We gaven een aanbetaling en zijn een week later teruggekomen. De Fahrzeugbrief heeft de goede man gefaxt, zodat wij een exportkenteken konden aanvragen en laten slaan. Toen we terugkwamen hebben we de rest van de centen afgetikt en zijn we teruggereden.
Natuurlijk redelijk oppervlakig alles gecheckt als je zo terugkijkt. Maar de auto was vooral eerlijk. Zaten een paar plekjes op die niet ernstig waren. Tevens een paar parkeerdeukjes, een stripje wat scheef en dat werk. De basis oogde heel erg goed. Op de een of andere manier zie je dat ook aan een auto.
Over een paar weken naar de 4e APK in Nederland. De vorige 3 hebben 0,0 punten opgeleverd. Inmiddels via Klasse Klassiek deukjes, oppervlakte roest en wat achterstallig onderhoud verholpen.
De zoektocht is soms een feest op zich... Maar voor mij was het binnen 1,5 week rond.
Roel280€

Berichtdoor W123CE » 14 feb 2010, 01:55

Dat klinkt als een gesmeerd verlopen tocht! Zo kan het dus. Weet je nog wat de man ervoor vroeg, moest je bieden, lukte het om ondanks de taalbarriere te communiceren?

Ik vraag het omdat ik zelf misschien wel een auto uit het buitenland wil gaan halen.

Misschien toch nog een fotootje van hoe ie nu is?

groeten! patrick
W123CE

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 18:38

Ha Patrick,

Die goede man vroeg 3950, dus we hebben er 5 tientjes symbolisch af weten zu lüllen. En qua taal, met een mix van Nederlands, Duits en Engels kom je een heel eind. Je praat immers over een specifiek iets, een auto. Wat wijzen en de ander weet dat je een kotflügel bedoelt.

Het is gewoon een kwestie van duidelijk contact en eventueel wat foto's via de mail. Eerlijkheid en duidelijkheid is zo belangrijk, je rijdt anders voor jan lül op en neer.
Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 18:44

Poging twee voor een foto van de 280E anno nu.

Er is wel wat geld ingestoken, omdat hij gewoon heel goed / mooi moe(s)t zijn. Met weinig investeringen kom je er ook wel, maar dat breekt later weer op. Dus preventief de onderzijde van de deuren laten lassen, achterzijde wielkast had een plekje; wielbak rechts had een klein plekje...Hoppa, nieuw staal erin. Deukje eruit, nieuwe uitlaat van voor tot achter ohne kat (zorg dat er geen kat op je papieren staat, anders moet die er bij vervangen ook onder en dat is zorgelijk moeilijk / duur), mega-grote beurt, antenne en sierstrip vervangen, nieuwe pookhoes, waterpomp, dat werk.

Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 18:45

En nog ééntje. Foto's van een paar maanden na de werkzaamheden. Bij Klasse Klassiek tot grote tevredenheid uitgevoerd.

Roel280€

Berichtdoor W123CE » 14 feb 2010, 18:59

Mooie platen Roel. Die bak ziet er prachtig uit. Je hebt er wel knaken in gestoken, zo te lezen. En Klasse Klassiek kan van mij ook bezoek verwachten (eerst alleen nog een bak 'ergens' aanschaffen).

Een vraag van een heel andere orde: heb jij vergelijk tussen de power enerzijds, het verbruik anderzijds en de motorrust van een 280 vergeleken met een 230? Ik neem aan dat je een 280E hebt?

Ik dub zelf tussen een 280 en een 230. Ik ben bang voor het verbruik van de 280, maar heb zin in de power en de zescilinder...

Groeten, Patrick
W123CE

Berichtdoor MB280E » 14 feb 2010, 19:10

Ziet er goed uit maar waar blijven de foto's van het verjaardagfeestje?

@w123CE Voor het verbruik van een 280E moet je geen schrik hebben. 12l/100km is mogelijk.
Voor de zuinigheid moet je zowiezo geen W123 kopen. Veel succes met de zoektocht.
Ps. We hebben al een M102 rijder aan de M110 verslaving geholpen.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor W123CE » 14 feb 2010, 19:15

Zeker, zeker, voor het zuinige verbruik en een perfecte auto koop je beter een Prius. Maar we willen stijl, nietwaar?

:-)

Maar voor wat betreft de thrust? Heeft ie meer power en draait ie rustiger door de zescilinder?
W123CE

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 19:43

Vooral bovenin heel veel power, onderin kan de 230E zeker zo smeuig zijn.
Maar het geluid he? Gas geven in de tunnel is ook voor het gehoor een feest...
Roel280€

Berichtdoor W123CE » 14 feb 2010, 20:12

Met 'bovenin' bedoel je in de hogere toerenregionen of bij hogere snelheden?

Ik reed laatst een heel ander autotype (wat ik hier liever niet onthul) en toen viel me op dat ie bij een inhaalmanoeuvre bij 110 km/u eigenlijk vrij weinig vermogen had. Ik bedoel, daar kan je het soms wel gebruiken om even een extra peut te kunnen geven.

En dat geluid is 'getemde woestheid'? Binnen de perken?

Groeten, Patrick
W123CE

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 22:50

Patrick, vooral bij hogere toeren. Ik heb een vierbak, dus je hebt niet zo veel te verzetten. Onderin is de M110 motor loom, maar met het stijgen van de toeren voel je de kracht wakker worden. Van 130 naar 170 gaat voor je gevoel net zo snel als van 80 naar 120.
Wil je veel vermogen (koppel), dan is schakelen het devies.
Het geluid staat overigens keurig 'af' in de auto. Doe je dak en ramen open en rij je de tunnel in... Even terugschakelen en het geluid staat niét 'af'. :-)
Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2010, 22:53

Waarbij aangetekend dat ik met mijn goed afgestelde M110 zonder veel strapatzen en scheuren makkelijk op 1 op 8,5 - 9 kom. Als ik hoor dat een 200D 1 op 12 doet, dan is dat geen slechte waarde. Ik rijd op de snelweg nooi harder dan 140 (150 soms...), maar geen 200, ook al weet ik dat 'ie het kan. Vind het niet tof voor de 30 jaar oude mechaniek, rubbers, etc. Accelereren bij invoegen is heel veel leuker.
Roel280€

Berichtdoor Govert » 15 feb 2010, 11:38

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/25 12:14
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 16 feb 2010, 01:11

Hier komt Roel zijn auto net van de Nordschleife af, alwaar hij op het laatste moment nog even een BMW M3 wist te verschalken;-)

Markparket

Berichtdoor The White Rider » 16 feb 2010, 11:32

The White Rider

Berichtdoor Roel280€ » 16 feb 2010, 13:13

Roel280€

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto