door MBvO » 11 feb 2010, 14:38
Ik heb afgelopen weekend mijn (diesel)tank uitgebouwd en juist mijn eierdoos uitgenomen voordat ik aan de tank begon. De tank kan dus volgens mij blijven zitten, ik denk niet dat je LPG tank zo hoog is dat je daar de eierdoos niet bovenlangs weg kan halen. Anders misschien een foto plaatsen.
Ik weet niet hoe jouw LPG tank zit, maar bij mij was het zo:
- kofferbak leegmaken (reservewiel en afdekplaat kunnen blijven liggen, maar plastic zijschermen en mat heb ik weggehaald)
- Scherm weghalen wat de originele benzinetank scheidt van de achterbak. Dit zijn 2 schroefjes onder en 2 boven, is een dun metalen scherm met soort vloerbedekking erop.
Als daar je LPG tank voor ligt kon dat wel eens lastig worden.
- Dan moet je je kop in de achterbak steken en omhoog kijken, dan zie je de bevestiging van de eierdoos zitten. Origineel is dit een soort plastic splitpennetje (lijkt net op een afdekdopje maar zijn twee onderdeeltjes).
- Pak een (punt)tang en trek het middelste puntje naar beneden, dan komt er een plastic pennetje uit. Je kunt dan het tweede plastic stukje er zo uitpakken.
- Dan ligt je eierdoos los op je tank en kun je hem zo horizontaal naar je toe trekken richting de achterbak, hij zit verder niet vast aan/ achter de tank.
Hoe je die (gele) vacuumleiding er netjes uit kunt krijgen heb ik niet geprobeerd.