[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurinrichting : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:38

stuurinrichting

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

stuurinrichting

Berichtdoor Gary » 18 feb 2010, 22:09

Tussen de 45-65 km p/u schudt de voorkant van mijn 123 wel een halve cm. uit het lood . Heel irritant...gelukkig heeft het niets met de aandrijving te maken want als ik het gas los laat blijft hij net zo hard schudden.Er zitten goede banden om en ze zijn gebalanceerd, de auto is redelijk uitgelijnd en de kogel gewrichten zijn ook recent vervangen. Het rubber op het midden arm heeft speling en is denk ik de oorzaak. wie weet hoe die (het zijn er twee en verticaal geribbeld)rubbers heten en waar anders dan bij de dealer kan ik die regelen . Heeft iemand van jullie een idee? bvd.
Gary
 


Re:stuurinrichting

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 18 feb 2010, 23:15

zitten je velgen allemaal goed vast,ik heb ooit zoiets gehad en toen zat 1 velg niet goed aangedraait deze bouten zaten alleen handvast

groet arjan
Adrieaantjuhh
 


Re:stuurinrichting

Berichtdoor Toontje » 19 feb 2010, 06:36

hoi hoi
Ik zou het toch eerst in de banden zoeken krik de auto op en laat je wiel draaien en kijk of dat je band recht loopt als je er voor staat dan en je ziet zijdelingse beweging dan zit het in de band of velg Of je banden zijn gekamd aan de zijkanten van het loopvlak zie je dan een soort zaag tand dan is de uitlijning niet goed
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:stuurinrichting

Berichtdoor Gary » 19 feb 2010, 18:56

Het ligt toch niet aan de banden die zijn goed en de wielen zitten er ook goed aan met de bouten vast. Ik denk dat het toch ligt aan de steeds ruimer wordende speling van dat verrekte dubbel rubber waarvan ik de naam niet ken en dat voor ergens midden onderop een bout uit 2 delen bestaat met verticale ribbels erin . Wie heeft zoiets liggen of weet waar het te krijgen is/ (Bedankt voor de reacties zover!)
Gary
Gary
 


Re:stuurinrichting

Berichtdoor wwwW123 » 20 feb 2010, 18:58

maak ´s een foto dat praat makkelijker waar je het over hebt.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:stuurinrichting

Berichtdoor MB280E » 21 feb 2010, 00:29

Ik doe een gok op de pitarm.
Maar of dat de oorzaak is van het trillen?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:stuurinrichting

Berichtdoor Gary » 22 feb 2010, 13:07

ha pitarm zo zal dat ding wel heten...hij gaat binnenkort op de brug en dan zal ik er ook wat foto's van maken ...moet die rubbers wel wezen want de trilling is ook geleidelijk aan steeds erger geworden.Al het andere eromheen is gecheckt en vervangen alleen dat rubber had ik niet en je kan de speling duidelijk zien en voelen...toch gek dat je hele voorkant er zo van kan gaan schudden...en vreselijk irritant het is net alsof je dan in een ouwe brik rijdt ipv een klassieke Mercedes!
groetjes Gary
Gary
 


Re:stuurinrichting

Berichtdoor Gary » 10 maart 2010, 12:09

Hallo luitjes!
Nu Toontje had toch gelijk!
Ik heb hem op de brug gehad, de pitarm bout met rubbers vervangen om erachter te komen dat hij nog steeds schudde en trilde van voren.Als
laatste heb ik hem weer op de brug gezet en de banden voor naar achteren gebracht en vice versa.
En...? ... toen was het weg , geen geschud en getril aan de voorkant meer.
Vanmorgen toen ik gas ging halen merkte ik dat als ik langzaam rijd...zo stapvoets en net iets daar boven...dat de Mercedes zich gedraagt als een schip op het water, hij deint een beetje maar nu van achter uit...die klote tweedehands banden ook ;))
Nog bedankt allemaal, ha!
Gary
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten