door Hulzie » 19 feb 2010, 17:40
Nou kan een benzine motor gewoon véél minder hebben in kilometers dan een diesel, dat scheelt wel 70 - 80% ook afhankelijk van gebruik.
Mijn record bij benzine motoren is 700.000 km, Volvo 240 en Ford Granada 2.8 Ghia beide op LPG, daarna kunnen ze nog wel 3 keer zo veel mee, na 3 goede revisie's
Bij diesel, ik heb ooit een 220 Diesel van Mercedes gehad met 1.300.000 km op papier (kenteken checken)
Mijn huidige Benz staat op 242.000 km, echter onlogisch, 31 jaar oud, dat kan dus nooit, daar zit een jonger blok in. Maar ook auto zelf, alle delen worden gewoon met de tijd vervangen en zijn vervangen, met de huidige techniek qua gereedschap kan je heel eenvoudg auto's gewoon "op de weg" houden.
Ga nooit af op een km stand, vraag kenteken op, en dan nog is km stand niet relevant, compressie meten verteld meer, en begrip logisch of onlogisch van de RDW ook, doch onlogisch hoeft niks mis mee te zijn, de staat van ontbinding als die mooi is, is meer waard.
Onlogisch krijg je al te horen als er eens een ander dashboard in is gezet met een lagere km stand voor een APK keuring b.v.
Groeten Henk.