Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 280CE uit `78. Auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland en in 2005 hier naar Nederland gehaald. Sindsdien heeft de nieuwe eigenaar er weinig mee gereden/gedaan.
Km stand is 137.000 km (met boekjes en nationale auto pas).
Bij de aankoopkeuring zijn de volgende dingen gezien:
- houtwerk middenconsole beschadigd
- dreunen aandrijving
- hemel aanslag van rook
- motor loop controle 0.3% CO
- li portierraam beschadigd (streep)
- rubbers zijramen uitgedroogd li re
- lak beschadigd li v achter knipperlicht op voorscherm
- roest bij rand achterlicht aan beide zijden
- achterbumper (chroom) re gescheurd en geroest
- re a, li a en li v rand wielkuip roest (dus niet aan de lakkant)
- uitlaatrubber niet aanwezig
- re voorste subframe rubber is ingezakt
- versnellingsbak en motorsteunen liggen vast
- voorste krukas keering lekt een klein beetje
- weinig motorolie lekkage onderkant blok
- roest re portier onder op punt vd deur
- re buitenspiegel beschadigd
- achter middenstuk keering zweet een beetje
- roestvorming bij krikstop li v
- roestvorming li a bij subframe ophanging
- li v onder bumper roestvorming
- deukje li v sierstrip
- droogte scheuren in de banden aan de re zijde
- bovenste draagarm rubbers li/re versleten
- stoelbekleding bij instap li re in de hoekjes beschadigd
- grill lamelles wat gedeukt
- Binnenzijde deuren doorgeroest onderaan op rand grote gaten aanwezig
Binnenkort een grote beurt en dan maar ff kijken wat er motortechnisch moet gebeuren, loopt wel als een zonnetje.
Omdat we de auto niet als woon/werkverkeer gebruiken en hij in Amsterdam voor de deur komt te staan overweeg ik om de auto te tectyleren.