door goitzen » 23 feb 2010, 22:53
Hallo forumleden,
In januari heb ik Duitsland een 300D gekocht van januari 1978.
De auto verkeert werkelijk in een superstaat en heeft nog maar 65000 km gereden.
De eerste eigenaar heeft hem in juni 1976 besteld bij de Mercedes dealer in Bremen. Hij kreeg al gauw een brief van Mercedes Benz dat zijn auto pas in januari 1978 geleverd kon worden.( deze brief + bestelling is bij de auto!)
In januari kon de eigenaar, een houthandelaar, uit Oldenburg zijn nieuwe bolide ophalen en de rekening van 27 duizend Mark betalen, de originele rekening is nog bij de auto.
In 1985 kwam de auto op naam van zijn vrouw, (waarschijnlijk zijn weduwe) geboren in 1920. Zij heeft de auto tot 2000 in haar bezit gehad.
Zij heeft de auto maar weinig gebruikt en hij stond het meest in de garage.Hij is altijd keurig door de dealer onderhouden en het boekje is tot 60dkm afgestempeld.
Degene waarvan ik hem heb gekocht kwam wel eens bij de houthandel en hoorde dat de 300D altijd ongebruikt stond.
Hij heeft de auto kunnen kopen en heeft hem vervolgens 10 jaar lang bewaard. Hij heeft van alles vervangen aan de auto, alle leidingen, filters, en er zeer goed opgepast.
afgelopen november heeft hij de auto weer aangemeld en er een paar duizend kilometer mee gereden.
Omstandigheden dwongen hem ertoe de auto te verkopen en in januari heb ik hem gekocht.
Ik kreeg nog van alles mee want hij was nog niet klaar met de auto, zo was hij van plan om er een centrale vergrendeling op vacuüm in te bouwen en had hij nog sierlijsten van een 280 voor bovenaan de deurpanelen. Ook gaf hij me nog een setje chromen luchtroosters mee.
Dit ga ik niet op de auto bouwen want ik wil hem zo origineel mogelijk houden.
De man kon moeilijk afstand doen van deze unieke auto en vroeg me nog of hij hem ooit weer eens terug kon kopen.
Afgelopen maandag ben ik met de auto naar de RDW geweest, de keurmeester was zeer enthousiast, 'Hier valt niet veel aan te keuren' was zijn opmerking, 'in één woord geweldig!'
Binnen een paar dagen krijg ik een kenteken en laat ik hem taxeren, want zo met een WA verzekering de weg op.............
Nog even de opties:
Automaat
electr. schuifdak
Becker europa
getint glas
armsteun voor (niet origineel, wel prettig)
cruise control (werkt!)
4 hoofdsteunen
En dan de foto's:
groet Goaitsen