MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:38

Unterbodenschutz? Strijkkit?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Unterbodenschutz? Strijkkit?

Berichtdoor Limpsalot » 25 feb 2010, 23:12

Vandaag heb ik wat roest aangepakt aan de binnenkant van de wielkast linksvoor. Om bij het metaal te komen moest ik een taaie rubberachtige, 1/2 cm dikke laag verwijderen. Na herstellen van de roestplek wil ik die laag weer in de oude staat brengen.

Doe ik dat met Untenbodenschutz, strijkkit of nog iets anders? En kan ik dat gewoon bij Brezan halen?
Limpsalot

Re:Unterbodenschutz? Strijkkit?

Berichtdoor Langeberg » 25 feb 2010, 23:20

is er een dinitrol steunpunt bij je in de buurt?

daar hebben ze het in spuitbussen, niet duur en makkelijk te verwerken.
Langeberg

Berichtdoor Leon » 26 feb 2010, 00:20

Strijkkit smeer je op gelaste naden, je kan het gebruiken, maar liever haal je het goede spul.

Die dikke bobbelige troep is idd "unterbodenschutz". Haal je bij brezan/rijsbergen in schroefbussen die je via een compressor leegspuit, is van 3m geloof ik. Er zijn ook kleinere spuitbussen op druk. Motip heeft het ook, dan heet het "bitumen".

Sjaak van aalst heeft van dinitrol "sealand", dat is zilverkleurig; dat is ook meer een wax produkt.
Leon

Berichtdoor wimada » 26 feb 2010, 07:28

Op Marktplaats wordt het ook aangeboden in de schroefbussen
gaat per doos en niet duur.
heb 12 schroefbussen gekocht voor 50 euro.

gr Wim
wimada

Berichtdoor Sandbeige » 27 feb 2010, 11:44

Als je de originele Unterbodenschutz wilt gebruiken die af fabriek door Mercedes Benz werd gebruikt moet je Beropur gebruiken. zie www.beropur.ch voor verkoopadressen in Nederland
Sandbeige

Berichtdoor Hemmod » 27 feb 2010, 23:52

dat spul maak ik voor mijn werk
Het s in vele soorten en maten te krijgen maar het is allemaal het zelfde
Hemmod

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto