door FrankG » 25 feb 2010, 23:59
Nee hoor geen lange tenen hier. Je mag m'n auto noemen zoals je wil. Doen ze met alle W123's! Pas als we personen gaan beledigen ga ik moeilijk doen. Jammer eigenlijk want anders zou ik heel gevat kunnen schrijven: "ooohhhh sorrie, ik zit per ongeluk op www . W123 concours club . nl"
tuurlijk hebben jullie helemaal gelijk. Zelf ben ik ook een beetje allergisch voor lieden die stad en land afsjouwen om ergens heel veel voor heel weinig geld te kopen. En dan gaan liggen zaniken als dat dan niet de aankoop van het milennium is.
Ik sta nog steeds geheel achter de aankoop, en de verkoper verwijt ik ook niks. Ik heb geen zin om bedragen te noemen, maar veel was het niet. Bovendien gaf deze garage een paar honderd meer voor mijn Frodje Escort-service dan de rest.
Of mijn keuze's geheel verstandig waren zullen we nooit weten. Er worden ook veel dure oldtimers verkocht met veel trammelant. Dan liever een goedkope met trammelant. Een koprevisie heb ik vanaf het begin niet uitgesloten. 300.000 gelopen en dan LPG inbouwen, dan komt dat een keer. Liever over een paar jaar natuurlijk. Ik probeer nu even de hand op de knip te houden en dan op een bepaald moment het besluit te nemen: oprijden of restaureren. Ik mik natuurlijk op restaureren, maar dat moet wel realistisch zijn.
En nog over mijnn gezeur, ik weet het, ik kan er wat van. Hier in huis noemen ze mij Bert (van Ernie) in zo'n geval. En da's niet alleen omdat ik zo'n lang hoofd heb! We hebben de hele zomer heerlijk gereden notabene. En had ik al gezegd van dat heerlijk uitzicht onder die kleppendeksel. Zo'n knol van een nokkeas; waarschijnlijk een ware gruwel voor de Honda VTEC liefhebber, voor mij een juweel.
Het was een momentopname, had er gewoon even de balen van. Welnu, van het weekend weer verder. Gisteren was nl het kinderfeestje van mijn zoontje, vandaag gesport (kan bijna niks meer bewegen) en er moesten ook nog verkiezingsfolders rondgebracht worden.
Heb nog het briefje met de gemeten klepspelingen gevonden:
Inlaat: 10, 19, 12, <3, <3, 8 (moet zijn: 10)
Uitlaat: 22, 13, 24, 20, 21, 16 (moet zijn: 20)
Telkens van 1 naar 6 uiteraard. (FF voorde zekerheid, 1 zit bij de bumper, 6 bij het stuur).
Vind ik opvallend: Uitlaat vrij netjes, inlaat een zootje. Je verwacht problemen aan de uitlaatkant. En hoe kan de speling groter zijn dan gespect? (Euh, de speling wordt toch kleiner tijdens vele kilometers?)
Cilinder 2: inlaat veel te groot: uitlaat nogal krap.
Cilinder 5 was de rotte bougie, die de vorige keer ook al vast zat. Tevens met vrijwel geen klepspeling.
Helaas weet ik het aantal gereden km's niet, omdat de teller kapot is. (sjonge sjonge wat een inferieur spul).
Kleppen ga ik zelf stellen, ontsteking ga ik laten doen. Da's weer een les voor de volgende keer. (Als er weer eens wat kapot gaat). Hoop alleen niet dat 5 en 6 bij de inlaat "uitgesteld" zijn. Dat ze bij de garage nog net die twee op bv 0.07 konden krijgen...
Tot zo ver de update. Voor zo ver ik de royementsdreiging heb weten af te wenden: Ik houd u op de hoogte.
Voor het overige zal in een specifiek klaag- en zeurtopic openen.<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2010/02/25 23:03