MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 22:18

Mercedes 250

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Mercedes 250

Berichtdoor Harold » 19 jan 2006, 21:07

Eindelijk, na veel speurwerk op het internet en een aantal bezichtegingen heb ik gisteren een oldtimer gevonden. Het is een Mercedes 250 een zescilinder met gas inbouw. We hebben de auto ook op de hefbrug bekeken en kwamen tot conclusie dat de auto echt keihard en ongelast is. Na dat de koop was gesloten hebben we de auto gelijk meegenomen en wat rijd dat fijn je zoeft gewoon over de weg. Er is gewoon niets dat rammelt of trilt. Er moet alleen nog een trekhaak achter en de vacuum van de centrale deurvergrendeling werk niet goed. Ik zoek een werkplaatshandboek van dit type of dat iemand mij de cd rom kan mailen.
Het betreft eem type 250 bouwjr 1978
alvast bedankt
Harold
Dieckert@hetnet.nl
Harold

Antwoord:Mercedes 250

Berichtdoor zilver » 19 jan 2006, 21:48

Ik heb zel een 250 op gas van 1978 en heb de cd met het werkplaats handboek in het duits voor je prijs 16 euro incl verzendkosten.
Mail me maar op pmjansen@wanadoo.nl
zilver
zilver

Antwoord:Mercedes 250

Berichtdoor nico kauwenberg » 21 jan 2006, 13:11

Proficiat!
Wij hebben ook een 250.Een automaat welliswaar op benzine.Het is een makkelijke motor qua onderhoud.Alleen de ingewikkelde caborateur(solex 4 a1)vergt enige kunde.Ik heb nu 2 auto,s met een dergelijke carborateur(de 280S heeft er ook een)en ben met het afstellen hiervan wel even zoet geweest.Het vacuumprobleem met de cv,was bij mij een lekkage bij de tankdop en de kofferbaksloten.Nog veel plezier met je 250:woohoo: :woohoo:

nico kauwenberg

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto