Vandaag een leuke ervaring gehad. Ik moest een half uurtje verderop zijn voor iets wat niks met de W123 te maken heeft. Ik reed lekker met m'n G-tje over de Waaldijk, gewoon heel erg mooi in het zonnetje, stikte van de ooievaars, de sfeer was al goed zodoende.
Kom bij die mensen aan, steek de aanhanger achteruit de dam op en moest tussen een W123 en een W126 door slalommen. Dat komt hier wel goed was mijn gedachte, en ja hoor. Je bent zomaar een uur aan het buurten.
Uiteindelijk ging de schuur open, heeft ie nog een 280C staan ook.
Met een paar minuten weet je eigenlijk al wat voor vlees je in de kuip hebt, een kenner of niet. Buiten stond de 200D die hij volop gebruikte, zeker niet de mooiste, verlaagd en grote alu's er op. Roest aan de deuren, roest aan de achterste 'gladde' kriksteun en de voorste ontbrak volledig.??..
Dat had de eigenaar nog niet echt begrepen.
Zo ook bij de 280C, hij was werkelijk apetrots dat die nog harde wielranden had. Maar de kriksteunen waren wel dubbel gelapt en ook dat had hij niet in de gaten. Laatst liep hij slecht stationair, maar hij is vanzelf weer goed gaan lopen. Het zou wel aan een vuiltje heben gelegen...
Ik had praat genoeg met die kerel, hij was gewoon razend enthousiast. Aan die auto's mankeerde behoorlijk wat maar ik heb hem daar niet op gewezen. Ik had er schrik voor dat ik die man in z'n enthousiasme zou temperen. Het zou gewoon zonde zijn, op zijn manier had hij zoveel schik met z'n auto's. Dat moet je niet doorbreken.
Met een glimlach op m'n bakkes, 2 ton op de aanhanger achter de G, en een lekker sleurende om 617 in het vooronder toog ik weer de Waaldijk op, in de verte de Bommelse brug in het vizier waar ik weer over terug moest.
Ieder beleefd z'n hobby op zijn eigen manier. Als je daar eens wat over zit te mijmeren zo achter het stuur, dan snap je ook wel dat sommige topics hier wel eens uit de hand lopen. Scherpe kritiek van kenners kan hard aankomen bij mensen die er minder verstand van hebben, terwijl zij eker niet minder enthousiast hoeven te zijn, laat staan minder trots op d'r bezit.