door De Boskabouter » 08 maart 2010, 20:02
@Roel280E
Inderdaad, de B21 en B23-benzinemotoren waren geweldig duurzaam. Samen met de diesels uit de W124 de enige motoren die, voor zover ik weet, zonder revisie het miljoen konden halen.
Qua rijden en geluid vond ik de 740 en 940-types beetje vrachtauto. Meer vergelijkbaar met de W123 dan met de W124.
En de roest? Ook bij auto's die een goede roestbescherming hebben (W124, W201, Zweedse Volvo's, Audi, VW, en jawel, ook de meeste Franse auto's ), gaat het na een jaar of 15 dagelijks gebruik toch mis en begint de roest langzaam maar zeker toe te slaan. Hechting zinklaag, spanningen in het staal door trillingen, temperatuurschommelingen?
Dat Duitse auto's als bijvoorbeeld de W210, maar ook heel veel Fordmodellen uit de 21e eeuw zo ernstig roesten, vind ik erg slordig en slecht voor het imago van de Duitse auto.
De Boskabouter