[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slippende riempjes : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:39

slippende riempjes

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

slippende riempjes

Berichtdoor Greccehus1 » 10 maart 2010, 09:29

Tijdens de rit thuiswaarts verleden zomer van een fantastische vakantie -mede dankzij mijn gouden dame- in Denemarken, begon ik me rond Hamburg toch wat ongemakkelijk te voelen: ik had in Denemarken al gezien dat er vochtige plekken onder het front lagen, maar het niveau van de koelvloeistof was niet noemenswaardig gezakt. Vlak voor we de file voor Hamburg indoken bleek er echter wel meer uit te zijn, dus had ik me voorgenomen bij het eerstvolgende tankstation een flesje vloeistof te halen en de boel aan te vullen. De file was er helaas eerder dan het tankstation. Het zonnetje brandde tomeloos op de schitterende ster; de kinderen vonden het niet zo best meer tussen al dat verkeer en met argusogen hield ik het naaldje in de gaten...
Die avond thuis, met een last van mijn schouders en een litertje extra koelvloeistof onder de dop van de Benz nam ik me voor spoedig op een nieuwe radiateur uit te gaan of deze te laten nakijken. Het advies van de garagist was een nieuwe bestellen, maar de Benz ging op stal, de arbeid verslond de tijd en pas vorige week, nadat ik er weer veelvuldig mee had gereden omdat de Clio me niet wilde verwarmen en slecht wilde remmen, kon ik tot het vervangen overgaan. Na het openen van de doos kwam ik er pas achter dat me een radiateur voor een automaat gestuurd was. Verder kon Haynes me niet vertellen hoe ik de oliekoeler het best kon afkoppelen, dus belde ik Harry voor advies -bedankt Harry. Ook Harry zei dat het eigenlijk de verkeerde radiateur was, maar dat deze er wel in zou kunnen. Zo kwam ik er achter dat er oorspronkelijk ook al een radiateur voor een automaat in zat, echter natuurlijk niet als zodanig aangekoppeld.
De radiateur zit er in. Het plaatje onder aan de oliekoeler moet nog goed vast, maar man wat kun je daar moeilijk bij!
Het resultaat van de lekkende radiateur is echter dat de snaar slipt en blijft slippen. Ik had gehoopt dat dat op den duur wel over zou gaan, maar ik merk nog geen verschil.
Heeft iemand daarover advies? Een oplossing?
Bedankt weer.
Greccehus1

Re:slippende riempjes

Berichtdoor Limited 97 » 10 maart 2010, 09:37

Ik las dat hier mensen baat hadden bij Haarlak !
Limited 97

Berichtdoor MBvO » 10 maart 2010, 10:58

Dat lijkt me maar een beetje een lapmiddeltje. Ik zou de snaar vervangen en de poelies goed schoonboenen met water en zeep of remmenreiniger (pas op de lagers). Dan volgens de juiste waarden opspannen en dan moet het wel opgelost zijn.
MBvO

Berichtdoor Greccehus1 » 14 maart 2010, 13:45

Vandaag heb ik eindelijk even tijd om de boel aan te pakken, dus heb ik de snaren er af gepriegeld en de poelies zoals aanbevolen schoongemaakt. Ook de snaren heb ik maar even schoongemaakt, want ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe te halen. Daarom probeer ik eerst even het 'lapmiddel' en hoop ik van de week de nieuwe te kunnen kopen. Haal je die overigens bij de Brezan of moet je bij Mercedes zelf zijn? En welk type moet ik dan vragen? Bij Mercedes zullen ze wel met de goeie aankomen als ik ze mijn chassisnummer geef, maar als je ze bij Brezan of ergens anders kunt halen weet ik niet of dat daar ook gaat.
Ik heb overigens nog een andere hindernis: bij het verstellen van de dynamo is één tand van de verstelbout afgedraaid. Op die anderen doet íe het nog wel, maar het is toch vervelend.
Greccehus1

Berichtdoor Citrobenz » 14 maart 2010, 13:48

Als je het kenteken van je auto doorgeeft weten ze het normaal gesproken ook wel bij de automateriaal zaken.

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: