[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
4 bak automaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 02:29

4 bak automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

4 bak automaat

Berichtdoor galanski » 11 maart 2010, 16:15

Ik wil mijn 3bak automaat uit m'n 250 vervangen door een 4bak automaat uit een 280. Is dit mogelijk, en heeft iemand hiermee ervaring?
galanski

Re:4 bak automaat

Berichtdoor Antoontje » 11 maart 2010, 16:27

heb jij een 3 bak?
die zijn zeldzaam.

Ik vermoed dat als je een 4 bak koopt je bedrogen uitkomt omdat deze nog steeds maar 2 keer op schakelt.
De meeste 4 bakken (automaat) rijden weg in de 2e versnelling voor extra comfort oid.
Antoontje

Berichtdoor galanski » 11 maart 2010, 17:04

Ik wist niet dat hij zeldzaam was. Mijn probleem is dat mijn 250 boven de 120 km per uur wel erg veel toeren moet maken, en dit slecht is voor mijn lagers, vandaar! Ik denk dat hij met een 4bak rustiger zal lopen, maar ik wil weten of de bak uit de 280 over te zetten is op het blok van de 250. Bedankt voor je reactie. Hopelijk heb je een antwoord
galanski

Berichtdoor JantjeV8 » 11 maart 2010, 18:25

Volgens mij heb je gewoon een 4 bak.

Jouw auto rijdt volgens fabrieks opgave weg in de 2e gang, niet in de 1e. Daardoor denk je dat je een 3-bak hebt.
Met genoeg olie in je blok kun je gewoon 120 rijden, geen probleem. Hoeveel toeren draait ie dan?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Antoontje » 11 maart 2010, 22:35

3 bakken zijn nooit geleverd dus vandaar de zeldzaamheid.
Als je automaat nog goed schakelt moet je hem absoluut niet vervangen, de staat van een 2e hands bak is slecht vast te stellen!

Maar om je vraag te beantwoorden,
Een 250 automaat bak is volgens mij uit te wisselen met een 280 automaat. Maar dit komt omdat deze bakken identiek zijn. Ook het aantal versnellingen en eind overbrenging.

Als je toeren wil besparen kun je eraan denken grotere achter banden te monteren of een ander differentieel te plaatsen.
Antoontje

Berichtdoor galanski » 11 maart 2010, 22:53

Heb ik me dus verkeerd laten inlichten door een monteur, die het was opgevallen dat hij rond de 120 km veel toeren maakt. Hiermee haal je dus beslist niet de 180 mee waarmee Mercedes zijn 250 specificeert. Niet dat ik van plan ben te gaan scheuren, maar het is in sommige situaties wel makkelijk om even te kunnen accelereren en wat extrta vermogen achter de hand te hebben.
galanski

Keer terug naar Techniek