MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:27

mijn Benz lekt diesel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

mijn Benz lekt diesel

Berichtdoor Lindtova » 12 maart 2010, 16:08

mijn Benz lekt diesel heb een foto bij gevoegd waar die lekt
heeft iemand een oplosseing of een idee?
het zit aan de bestuurders kant beetje achter de kriksteun
ik zie daar 3 leidingen lopen

Lindtova

Re:mijn Benz lekt diesel

Berichtdoor MBvO » 12 maart 2010, 18:00

Hoi Lindtova, achter de achterste kriksteun denk ik he?

Die drie leidingen zijn vermoedelijk
1) Retourleiding motor-tank
2) Beluchtingsleiding van de brandstoftank (de dikste denk ik)
3) Remleiding (de dunste denk ik)

Je kunt uitvogelen welke de beluchtingsleiding is door hem te volgen van de tank af naar voren, dan kom je bij een raar rubber tuutje uit.
Maar goed, dat is 'm dus niet, want daar loopt alleen lucht door, geen diesel.

Als je aan de leidingen wiebelt, lekt hij dan meer (niet te hard trekken!). Het kan ook zijn dat het rubber koppelstukje onder de tank lekt en dat het langs de leiding loopt tot bij dit houdertje en het daar zichtbaar(der) wordt. Het rubber wordt oud en moet vervangen worden (sowieso geen overbodige luxe bij de meeste auto's).

Als de metalen leiding echt lek is, is de makkelijkste oplossing de hele boel af te tappen, er een stukje tussenuit te halen met een pijpensnijder oid, en dan verbinden met een rubber tussenstuk met diverse slangklemmetjes (het best is om de beide einden iets te verdikken, vermindert de kans op lekkage). Anders een geheel nieuwe leiding trekken van voor naar achter (van koper oid).
Gebruik ook de zoekfunctie, hier is al meer over geschreven door o.m. bartolo en was ook een recent topic over (iets van 'brandstofleiding lek door steenslag oid).
Succes.
MBvO

Berichtdoor Lindtova » 12 maart 2010, 21:35

bedankt ga morgen naar blesdijke en gaan we kijken.
Lindtova

Berichtdoor Lindtova » 13 maart 2010, 21:13

zo vanmiddag ff naar blesdijke geweest en samen met hans de lekke leiding
grepareerd.Stukje tussen uit gezaagd en slang er tussen.
Was verder op ook al een keer gedaan dus..........gaan we dinsdag de hele zooi maar vernieuwen dan is dat ook weer mooi klaar.
Hans bedankt man.
Lindtova

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto