[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Olielekkage, wie weet wat dit is? (fotos) : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:37

Olielekkage, wie weet wat dit is? (fotos)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Olielekkage, wie weet wat dit is? (fotos)

Berichtdoor MB200D » 14 maart 2010, 18:41

Heren,

Ik had mij al even kort voorgesteld in de daar voor gemaakte map. Bij deze een vraag, welke een van de reden was om mij hier aan te melden, over de W123 200 diesel.

Mijn auto moet binnenkort voor de apk en er is een soort van 'voor-controle' uitgevoerd.
- Stofhoezen fuseekogels? (al vervangen)
- Gebroken rugleuning bestuurdersstoel (moet even gelast worden)
- En een olielekkage (welke te groot is voor de apk, en sowieso opgelost moet worden)

Deze olielekkage komt bij het motorblok weg. Tussen/om een soort van dop heen. Een automonteur kon mij niet 123 vertellen waarvoor deze 'dop' diende en wat er evt. onder zit. (verenpakket, zou vervelend zijn:p)

Kan iemand mij vertellen waar deze dop voor dient?

Zie foto's..

Met vriendelijke groet,
Robin

Post edited by: mb200d, at: 2010/03/14 17:42 <br><br>Post edited by: mb200d, at: 2010/03/14 17:44

MB200D

Re:Olielekkage, wie weet wat dit is? (fotos)

Berichtdoor MB200D » 14 maart 2010, 18:45

en nog een

MB200D

Berichtdoor Wiebren240D » 14 maart 2010, 19:26

Hallo Robin

die dop op de foto daar zit je oliepomp onder en word even onder die dop aangedreven door de vacuumpomp aandrijfing
maar waar die olie dan vandaan komt ik denk dat jou moter redelijk veel karterdruk heeft en door die karter druk komt de moter olie omhoog en knijpt tussen die moer door.
maar of het nu kwaad kan om die moer los te draaien en er een pakking onder te leggen ik weet het niet.
ik maakte eerst rondom die moer de boel schoon en dan proberen met een dop vaster te draaien.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 15 maart 2010, 12:43

Je kunt die dop gewoon losdraaien. Er zit een O-ring onder die waarschijnlijk dus lekt. Bij de nieuwere types zit de O-ring OM het drukstuk wat onder deze schroef zit, dus dan moet je dat drukstuk er ook uithalen (borgschroef aan de zijkant ook losmaken).

Groetjes,
Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MB200D » 15 maart 2010, 12:53

Heren,

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker mee uit de voeten.
Ik zal nog even laten weten wat ik gedaan heb, mogelijk inclusief enkele foto's.

Met vriendelijke groet,
Robin
MB200D

Keer terug naar Techniek