[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Mijn "slecht weer"-auto : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 04:23

Mijn "slecht weer"-auto

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Mijn "slecht weer"-auto

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 14 maart 2010, 17:58

Hallo allemaal,
Hierbij wil ik mezelf - en mijn Mercedes uiteraard - even voorstellen, hoewel ik vrees dat dit wel ietsje langer dan "even" zal duren, aangezien ik nogal breedsprakig kan zijn.
Ik ben Kees Stavenuiter, een 47-jarige vrachtwagenchauffeur uit Hazerswoude, een pittoresk (ahum) dorpje onder de rook van Leiden (en meer letterlijk onder de rook van de nabijgelegen Heineken-brouwerij). Maar voordat ik verder ga, moet ik eerst iets bekennen (kun je dit op fluistertoon typen?): ik ben niet echt een Mercedes-liefhebber. Ik ben zelfs geen specifieke W123-liefhebber. Ik hou eigenlijk meer van oude Amerikanen van het type groot en chroomrijk, waarvan ik zelf sinds jaar en dag twee exemplaren bezit. "Wat doe je dan op dit forum?" hoor ik jullie al vragen. Welnu, dat zal ik hieronder uitleggen en ik hoop dat jullie dan zullen zien dat het tussen de W123 en mij toch wel goed zit. Vooropgesteld dat jullie het zo lang volhouden natuurlijk!
Zoals gezegd ben ik de trotse eigenaar van twee klassieke Amerikanen, een Plymouth Fury uit 1974, die ik al bijna 26 jaar in mijn bezit heb, en een knoeperd van een Cadillac Fleetwood uit 1968, die ook al weer zo'n 16 jaar de mijne is. Helaas heeft de tand des tijds mijn - origineel in Holland verkochte - Plymouth niet geheel ongemoeid gelaten, zodat er flinke lekkage is ontstaan onder het vinyldak rond de achterruit. Er zitten al grote kringen in de stof van de achterbank. Aangezien ik mijn Cadillac al helemaal niet aan de elementen wil blootstellen (nog afgezien van het feit dat er elke vier kilometer een liter brandstof door de carburateur gaat), restten mij zo'n jaar geleden drie opties:
1:de Plymouth verkopen (maar ik heb hem al zo lang en bovendien is hij relatief economisch met een verbruik van 1:5 op LPG);
2:de Plymouth laten restaureren (maar de hypotheek moet ook betaald worden);
3:een leuke, goedkope auto erbij kopen voor slechte weersomstandigheden.
Jullie begrijpen al dat het de derde optie werd, en nu komt de Mercedes eindelijk om de hoek kijken, want een W123 T-model leek me wel wat als boodschappenwagen. Maar wat waren die dingen duur! Voor de 1500 Euro die ik zo'n beetje in mijn hoofd had, kocht je nauwelijks een sloper! Ik besloot mijn standaard dan maar te verlagen en op zoek te gaan naar een Opel B-Kadett (wel heel iets anders), omdat ik die in een grijs verleden al eens had gehad en daar mooie herinneringen aan koesterde: een leuk autootje dat het gewoon altijd deed, maar je moest er niet een kruising mee oversteken voor een met 50 km/u. aanstormende vrachtauto (mijn Kadettje was bijna een meter smaller, maar gelukkig zat ik aan de goede kant, want anders hadden jullie dit niet gelezen). Bij het zoeken op Marktplaats viel mijn oog echter op een B-Rekord i.p.v. een B-Kadett en dat vond ik toch net iets meer auto. Bovendien kon hij zo voor een verkleinde Amerikaan doorgaan, dus dat paste mooi in mijn straatje. Het autootje was echter nogal traag, wat niet zo'n probleem was, ware het niet dat hij bijna net zoveel benzine verbruikte als een echte Amerikaan. Ik verkocht hem dus na een half jaar, om hem na twee weken weer terug te pogen te kopen, maar tevergeefs (ik ben nogal een besluiteloos type).
Vervolgens besloot ik dan maar eens een moderne auto te proberen, een Citroen Xantia uit 1994 voor de exorbitante prijs van 100 Euro (geen typefout). Hij reed snel en zuinig, had totaal geen roest, en alles werkte nog (alleen hadden de veerbollen hun beste tijd gehad), maar die vaste lasten! Jarenlang had ik alleen in klassiekers gereden en nu werd ik opeens geconfronteerd met een veel hogere verzekeringspremie, om over die vermaledijde houderschapsbelasting nog maar te zwijgen. Bovendien had ik niets met deze Citroen. Het was gewoon een oude moderne auto. Hij heeft hier dan ook maar vijf weken gebivakkeerd en ik heb er geen moment wakker van gelegen.
Ondertussen sluimerde de W123 nog steeds op de achtergrond en op een zondag nam ik een kijkje bij een scharrelaar met een loods vol BMW's en Mercedessen, waaronder een fraaie 280TE, voorzien van een waslijst aan opties, waaronder ABS, Tempomat, arconditioning, electrische ramen, en nog veel meer lekkers. Na wat gepraat te hebben kwamen we een voorlopige prijs overeen, waarbij de eigenaar nog een slag om de arm hield als hij voor onvoorziene kosten kwam te staan bij de APK, die de volgende dag zou plaatsvinden. Ik vond dat een tikkeltje jammer, maar kon er wel begrip voor opbrengen, en zei dat ik hem de volgende dag zou bellen. Ik had er al een beetje zin in....totdat ik de dag daarop (ik was toevallig vrij) nog even ging surfen en een Volvo 144 uit 1969 op LPG zag voor 1250 Euro. En dat was wel eventjes bijna twee-en-een-half keer voordeliger dan die Mercedes! Ik stapte in de Xantia (die ik toen nog had) en scheurde naar Kollumerzwaag, alwaar ik diezelfde middag nog de Volvo kocht van Klaas (die zelf ook een W123 280 had, dus wie weet leest hij dit wel). 's-Avonds belde ik de meneer van de Mercedes op en vertelde ik hem dat ik de Mercedes niet meer hoefde, waarna ik dacht dat de kous daarmee af was. Niet dus, want enkele dagen later kreeg ik van hem een e-mailtje, wat er in het kort op neerkwam dat ik de auto eigenlijk al had gekocht en dat hij het niet zo netje van me vond dat ik me er op deze manier mee van af maakte. Nu heb ik persoonlijk helemaal geen last van wroeging naar autohandelaren toe (vooral niet sinds ik door Janita's Classic Cars te Dordrecht ben besodemieterd met een Cadillac met een totaal versleten motor), maar ik vond het niet zo leuk om onbetrouwbaar genoemd te worden en bovendien had ik nog steeds wel zin in die Mercedes. Ik belde hem dus op en we spraken af dat ik een proefrit in de Mercedes kon maken en de Volvo wellicht zou kunnen inruilen. Nou, dat laatste is dus niet gebeurd, want hij vond mijn Volvo helemaal niks, maar zijn Mercedes was hij kwijt, want ik was na de proefrit helemaal verkocht en de auto vervolgens ook. En zo had ik dus ineens vijf auto's! Gelukkig ben ik de Xantia en de Volvo vrij snel weer kwijtgeraakt (wist je trouwens, Jan, dat hij een lekke koppakking had?) en nu is eindelijk weer rust op het autofront in huize Stavenuiter, want in de drie maanden dat ik de Mercedes nu in mijn bezit heb, ben ik er dermate aan gehecht geraakt, dat het er serieus op lijkt dat deze auto een blijvertje is, ondanks het verbruik van 1:7. Ik heb er zelfs een carport voor laten bouwen, want als ik iets over de W123 heb geleerd in het afgelopen jaar, is het wel dat ze behoorlijk kunnen roesten. Maar tjongejonge, wat rijdt zo'n wagen fijn! Hij is net zo comfortabel als een grote Amerikaan, maar rijdt veel beter (sorry Plymouth) en is volkomen rammelvrij. En wat is-ie mooi.....een van de mooiste - niet-Amerikaanse - stationcars in mijn optiek. Natuurlijk mankeert er wel een en ander aan, maar afgezien van twee kleine roestgaatjes onder de achterzijruiten en enkele parkeerdeukjes is de carrosserie gaaf en strak en de Pullman bekleding is weliswaar ietwat groezelig (ik zal er binnenkort eens een spuitbus met tapijtreiniger op loslaten) , maar heel, op de bekende plek in de bestuurdersstoel na.
De eerste kosten heb ik inmiddels ook al gemaakt: het kabeltje om de motorkap te ontgrendelen is vervangen, evenals de schokdemper rechtsachter, die bleek te lekken, en voor de bij de aankoop in de auto zittende foeilelijke moderne Sony-stereo (zo eentje waarvoor je een universitaire studie moet hebben doorlopen om hem alleen maar aan te kunnen zetten) is vanzelfsprekend een originele Becker Europa Kurier in de plaats gekomen, want een Mercedes zonder Becker is als een koelkast zonder stekker (ik weet het, dit slaat nergens op, maar ik vond het zo lekker rijmen).
Al met al moet ik concluderen dat ik toch iets van het W123-virus heb opgelopen, zij het louter en alleen met de kombi (hoewel ik de andere versies ook heel fraai vind, met name de coupe), en ik hoop dan ook nog vele jaren van mijn 280TE te kunnen genieten. En ondanks het brandstofverbruik (nee, voor LPG maak ik veel te weinig kilometers) zal dat best lukken!
Kees.

http://i48.tinypic.com/212wml3.jpg[/img]

<br><br>Post edited by: kees stavenuiter, at: 2010/03/15 18:37
Kees Stavenuiter

Re:Mijn "slecht weer"-auto

Berichtdoor MBvO » 14 maart 2010, 18:12

Welkom Kees! Leuk verhaal, maar van mij mogen de foto's wel wat groter! De maximaal toegestane resolutie op dit forum in pixels is 800 breed en/ of 600 hoog.
MBvO

Berichtdoor Patman » 14 maart 2010, 18:13

Welkom met je Mercedes en ook met je andere oldtimers,daar hebben we een apart topic voor in "parkeerplaats".
Zoeterwoude de Heineken ken ik wel ja,ben ook chauffeur geweest,de laatste jaren bij Hartog en Bikker,dus ik heb daar heel wat flessen gebracht van de glasfabriek....

Gr.Patrick
Patman

Berichtdoor 250petrolgrun » 14 maart 2010, 18:37

Beste Kees,

Wat een heerlijk verhaal maar, die foto's daar heb ik toch wel een microscoop bij moetne halen hahahaaa,...
Hartelijk welkom bij de w123club.nl En dat we met zijn alle nog maar veel van dit soort mooie verhalen van je mogen lezen.

En dat rijmen zit ook wle goed!

By the Way! Weer een Lid met een Citroën ervaring hahahahaha,,....

Groet, Arno

250petrolgrun

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 14 maart 2010, 18:42

Beste MBvO,
Ik moet je tot mijn schande bekennen dat ik nogal een digibeet ben en dat er uberhaupt foto's bij mijn introductie zitten, is louter en alleen de verdienste van de zoon van mijn ex-vrouw, mijn steun en toeverlaat als het om computers gaat. Ik zou zelf nog geen foto kunnen uploaden als je een pistool tegen mijn hoofd zou zetten.....maar ik zal het aan hem doorgeven, zodat er een volgende keer wat grotere foto's op je scherm verschijnen.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Hulzie » 14 maart 2010, 18:50

Hee welkom!

Leuk verhaal!

Ik heb juist een Amerikaan als Pekelauto gekocht, staat geschorst in een shuur, een Buick weer voor 250 euro.
Groeten Henk.

Hulzie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1973
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Witte Reus » 14 maart 2010, 20:07

Hallo- en welkom,
Ik hou ook van Amerikaanse auto's, maar heb er nooit één gehad.
Dacht altijd dat dat enorm duur zou rijden, en ik heb ook nog een motor-hobby?
Tja .... keuzes, keuzes .. :-)
Groet, Rien
Witte Reus

Berichtdoor Leon » 15 maart 2010, 00:22

Welkom, en groeten uit alphen aan den rijn :)
Leon

Berichtdoor Lindtova » 15 maart 2010, 09:15

mooi verhaal met mini foto,s haha.maar welkom hiero
Lindtova

Berichtdoor Citrobenz » 15 maart 2010, 14:08

Hallo Kees, welkom op het forum.

mooi wagenpark, misschien kun je van je andere auto's ook nog foto's plaatsen.

met slecht weer (winter en zout)laten meerdere mensen hier juist hun Benz staan, en jij gebruikt hem er juist voor ;)
ach ja verschil moet er zijn
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Pimmelot » 15 maart 2010, 17:26

Wat je zegt CITROBENZ.Maar welkom KEES.Toch jammer dat je er alleen in de winter mee mag rijden.Voor n digibeet heb je anders plenty KLAVIERAUSDAUER.Je proza deed me mijn tweede auto in t geheugen schieten; n gele Pontiac Tempest,6 cylinder-lijn met n bruine top.Mn eerste wist ik toen ook weer;n Austin Cambridge van n paar 100,-Gekocht omdat ik geen kamer kon vinden in Groningen(1972).Heb er allemaal niks mee te maken natuurlijk maar evenzogoed n hoop lol met je Benz.Vrgr.,wim
Pimmelot

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 15 maart 2010, 19:58

Hallo Benz-vrienden,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties. Mijn steun en toeverlaat in all things digital Bart heeft zojuist de foto's van mijn 280TE vergroot, want ze waren inderdaad wat petieterig. Overigens wil ik nog even iedereen geruststellen die denkt dat mijn Benz als "slecht weer-auto" geen lang leven beschoren is, want alleen als het echt niet anders kan haal ik hem bij winterse omstandigheden van stal. Ik ga op de fiets naar mijn werk (weer of geen weer, wat een bikkel he) en ik ben ook geen uitgaanstype, dus een echt zwaar leven zal mijn Mercedes niet bij me hebben. Maar hij is (in tegenstelling tot hijn Plymouth) in elk geval waterdicht, dus een buitje zal hij zo nu en dan wel moeten trotseren. En voor de rest is het natuurlijk een pure pretmobiel!

Kees.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 15 maart 2010, 19:58

Hallo Benz-vrienden,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties. Mijn steun en toeverlaat in all things digital Bart heeft zojuist de foto's van mijn 280TE vergroot, want ze waren inderdaad wat petieterig. Overigens wil ik nog even iedereen geruststellen die denkt dat mijn Benz als "slecht weer-auto" geen lang leven beschoren is, want alleen als het echt niet anders kan haal ik hem bij winterse omstandigheden van stal. Ik ga op de fiets naar mijn werk (weer of geen weer, wat een bikkel he) en ik ben ook geen uitgaanstype, dus een echt zwaar leven zal mijn Mercedes niet bij me hebben. Maar hij is (in tegenstelling tot hijn Plymouth) in elk geval waterdicht, dus een buitje zal hij zo nu en dan wel moeten trotseren. En voor de rest is het natuurlijk een pure pretmobiel!

Kees.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Jos230ce » 15 maart 2010, 20:41

Beste Kees,

Kun je mij uitleggen hoe je zo een lang verhaal hier neergezet krijgt.
Bij mij wil dit niet lukken en wordt ik er altijd uitgekiepert voordat ik klaar ben.
En ook hoe je meerder foto geupload krijgt?

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor Ruud Janssen » 15 maart 2010, 21:15

hallo kees
vraagje 'en scheurde naar Kollumerzwaag, alwaar ik diezelfde middag nog de Volvo kocht van Klaas '
toevallig klaas helder??
groeten ruud
Ruud Janssen

Re:Mijn

Berichtdoor Pimmelot » 15 maart 2010, 21:28

Pimmelot

Berichtdoor JohndeWinger » 16 maart 2010, 00:15

Welkom op de club Kees en geniet van alle dingen waar je plezier in hebt.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 16 maart 2010, 21:11

Beste Ruud,
Ik weet eerlijk gezegd niet wat de achternaam van Klaas was, maar ik weet nog wel dat hij voor Staatsbosbeheer werkte en - net als ik trouwens - gescheiden was. Verder vond ik het een prima kerel.
Groeten, Kees.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 16 maart 2010, 21:19

Beste Jos,
Ik kan je eigenlijk op geen van beide vragen een goed antwoord geven, want als ik zelf iets niet weet of kan op computergebied, zoals het uploaden van foto's, schakel ik altijd Bart in (de zoon van mijn ex), en dan is het in no time geregeld. Telkens weer neem ik me voor om eens goed op te letten, zodat ik het de volgende keer zelf kan, maar dan zie ik zijn vingers racen over het toetsenbord en dan denk ik "laat ook eigenlijk maar..."
Groeten, Kees.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Henk1959 » 17 maart 2010, 02:37

Jos230ce wrote: Beste Kees,

Kun je mij uitleggen hoe je zo een lang verhaal hier neergezet krijgt.
Bij mij wil dit niet lukken en wordt ik er altijd uitgekiepert voordat ik klaar ben.

@ Kees, welkom hier, mooi verhaal en ik hou ook van die prachtige Amerikaanse wagens.

@ Jos, na het inloggen eerst Login Opslaan aanvinken en dan kun je typen tot je een ons weegt!
Henk1959

Keer terug naar Even voorstellen