[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Interessant? 280E 1978, 200.000km, automaat : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:00

Interessant? 280E 1978, 200.000km, automaat

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Interessant? 280E 1978, 200.000km, automaat

Berichtdoor MBvO » 15 maart 2010, 00:08

Bij toeval kwam ik hier in de buurt (Spanje) een 280E tegen van 1978 met de volgende kenmerken, welke mij wel interessant lijkt. Ben van plan deze week te gaan kijken adhv de aankoopgids en evt. een aankoopkeuring incl. compressiemeting te laten doen.

Het gaat om een 280E van 1978 met 2 ton op de klok (afgelezen), automaat, velours bekleding in goede staat, electrisch schuifdak, electrische ramen, airco en (!) niveauregeling (in een sedan - daarom briljant voor LPG ivm de extra tank) en nog wat opties. Heeft dus altijd op benzine gelopen want LPG heb je hier niet.

Als de carrosserie 'goed' is (incl. schuifdak), de niveauregeling in orde, de airco werkt en de automaat schakelt goed en de compressiewaarden binnen de marge, wat zou dan een goede prijs zijn voor deze auto?
En als een of meer van bovengenoemde onderdelen niet werkt of in slechte staat is, wat doet dat dan af aan de prijs van de auto (ivm onderhandeling)?

Bij voorbaat dank voor jullie (onderbouwde) mening!
MBvO

Re:Interessant? 280E 1978, 200.000km, automaat

Berichtdoor Hans230CE » 15 maart 2010, 10:40

Zo Bart

Aangestoken van het 28O virus??? Neem eens contact met Micheal (the white rider), die heeft laatst nog een vliegmachine gekocht.

Betreft LPG, ik dacht gezien te hebben dat ze dat tegenwoordig toch op de snelwegen beginnen te verkopen, het is lang voorbehouden geweest aan de "goverment", maar het is nu toch meer te koop??? Woon je ver van Portugal, daar zijn er geen problemen.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 15 maart 2010, 22:56

Toen ik mijn 280E op het oog had heb ik wat opzoekwerk gedaan. Wat ik vond bij Mercedes Classic Duitsland is dat een 280E tussen 1000 en 7000 euro mag kosten. 1000 voor te restaureren staat, en 7000 in concourstaat. Waar jouw 280 zich bevindt moet je zelf inschatten. Hoeveel je moet aftrekken voor welk mankement is heel moeilijk te zeggen, ik probeer te kijken naar hoe serieus het mankement is. Een rotte bodem is meer aftrek dan een lekkend schuifdak bv.

Je zal ook moeten kijken naar de kosten om die mankementen te verhelpen. Voor mij is dat minder want ik probeer alles zelf te doen. Moet je alles laten doen ligt die kostprijs natuurlijk veel hoger en probeer je meer van de prijs af te krijgen.

Je kan stellen dat een gemiddelde 280 een 4 @ 5000 euro mag kosten.

Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent
The White Rider

Berichtdoor Roel280€ » 15 maart 2010, 23:35

Ik heb gezien dat de prijzen in Spanje voor een 'klassieker' doorgaans lager zijn dan in de Benelux. De mijne kostte in 2007 (Hamburg) 3900 Euri, maar er zat nog wat relatief klein werk aan. Ik denk dat gezien de kilometrage en met het oog op altijd aanwezig werk na 25-35 jaar 3500 Euri meer dan acceptabel is.
Roel280€

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto