MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:47

Heizklappen M115 heeft deze nog nut ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Heizklappen M115 heeft deze nog nut ?

Berichtdoor Limited 97 » 17 maart 2010, 12:25

Hoi, vanwege valse lucht hebben we het spruitstuk gedemonteerd en zien toevallig ook de Heizklappen los hangen rond zijn as.
Levert deze Heizklappen nog een belangrijke bijdrage aan het geheel of kunnen we hem weglaten ?
Lees op dit forum dat een aantal hem hebben verwijderd en dichtgelast..
Gaat om een 230 Carburateur M115 blok..<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/03/17 11:25
Limited 97

Re:Heizklappen M115 heeft deze nog nut ?

Berichtdoor Don » 17 maart 2010, 22:41

Volgens heeft de heizklappe niet enorm veel nut:

Mijn heizklappe was flink aan het sputteren; bleek het bimetaal verdwenen te zijn,...
Vorige eigenaar had de boel dichtgesmeerd met een pasta, maar dat begon af te brokkelen.

Heb toen alles schoongemaakt en de 'klappe' die je nog een kwartslag kon draaien maar vastgezet in de 'open' (volgens mij dan warme stand).

Heb daar geen last van, motor loopt als een zonnetje, dus mijn ervaring dat het niet zoveel uitmaakt.
Ook op andere fora heb ik gelezen dat het niet zo'n probleem is.

Voor de originaliteit is het natuurlijk wel leuk als er nog zo'n klassiek bimetaaltje opzit, maar dat terzijde,..
Don

Re:Heizklappen M115 heeft deze nog nut ?

Berichtdoor MartinHolewijn » 19 maart 2010, 22:36

licht er aan als je op gas rijd kan je hem open zetten en vast zetten of er uit halen (heb ik ook)

op benzine weet ik het niet rij nooit op benzine is veeeel te duur hha
MartinHolewijn

Keer terug naar Techniek