MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:37

Automaat van 250 schakelt snel op

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Automaat van 250 schakelt snel op

Berichtdoor galanski » 18 maart 2010, 01:10

M'n Benz, een 250 automaat, lijkt erg snel op te schakelen, rond de 40 km/u heeft hij zichzelf al in de hoogste versnelling gezet. Dit lijkt mij niet normaal. Het olieniveau in de bak lijkt in orde. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Patrick
galanski

Re:Automaat van 250 schakelt snel op

Berichtdoor Antoontje » 18 maart 2010, 14:12

Automaten schakelen bij weinig gas altijd wat snel op (als je het mij vraagt) maar 40 in 4 lijkt me ook wat overdreven.

Je kan dit wel wat afstellen door de stang van je gas die naar de automaat gaat wat in te korten of langer te maken. Dit gebeurt via schroefdraad.
Of je hem langer of korter moet maken moet je zelf even kijken. Je moet de automaat in ieder geval laten geloven dat je meer gas geeft.
Antoontje

Re:Automaat van 250 schakelt snel op

Berichtdoor galanski » 20 maart 2010, 21:37

Hele fijne tip! Ik heb de kabel die van de carburateur naar de automaat loopt, strakker aangedraaid (eerst even de luchtfilter uitgebouwd i.v.m. de bereikbaarheid. Fluitje van een cent, maar je moet het wel weten. Hij maakt nu wat veel toeren voordat hij opschakelt, maar dat is een kwestie van afstellen.

hartelijk dank
galanski

Keer terug naar Techniek