[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Spruitstuk te heet : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:24

Spruitstuk te heet

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Spruitstuk te heet

Berichtdoor Limited 97 » 18 maart 2010, 19:48

Hoi, nu na 1 maand een gevlakt spruitstuk is ie weer krom (%$^S@**!!!)
Alle kromtrek is gekomen sinds mijn LPG inbouw, volgens de revisiegarage wordt het allemaal te heet en staat ie dus te arm afgesteld.
Hij trekt valse lucht bij de aansluiting met de kop, waardoor hij nog armer gaat lopen en nog krommer trekt.
Nu weer laten vlakken maar ik vrees voor de volgende keer.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Het betreft een 230 carburateur die toch probleemloos zou moeten rijden op LPG.
Hij verbruikt 1:5 bij LPG, dat is al vrij fors vind ik, nou moet ie nog rijker worden afgesteld.

Word er gek van, zou nu toch niemand meer adviseren om LPG in te bouwen !
Sindsdien alleen maar ellende en iedereen wijst naar elkaar.
Limited 97
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor nico 280ce » 18 maart 2010, 20:57

hee limited

zou ik eerst maar zorgen dat hij die valse lucht bij de kop niet meer trekt
rijd jij trouwens hard met de auto als hij op gas loopt
toen je op de sleutelclub was liep die auto onwijs netjes
dat dat spruitstuk kan vervormen als het tegen het blok zit
in ieder geval het beste ermee
nico 280ce
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Limited 97 » 18 maart 2010, 21:34

Klopt Nico, toen liep ie netjes, was nl. net gevlakt en hij trok geen valse lucht.
Limited 97
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor bartolo66 » 18 maart 2010, 23:30

Liep de auto goed op benzine? Hoe zien je bougies er uit?
Een te warme motor kan vele oorzaken hebben:
Kleppen, mengsel, ontsteking, koelwater/thermostaat/ radiator / probleem

De gastank op hoge snelheid leegrijden levert ook een te arm mengsel op. met, soms, hele grote motor schade :-(
bartolo66
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor JantjeV8 » 18 maart 2010, 23:49

En is dat werkelijk de oorzaak? De inlaatkant wordt sowieso al niet erg warm. Daar vindt geen verbranding plaats.
LPG verbrandt weleiswaar heter als benzine, maar dat vindt in de verbrandingsruimte plaats, in de cilinder dus. Mogelijk dat de uitlaatkant wat heter wordt dan bij benzine, maar de rest wordt gewoon keurig door het koelsysteem op de normale bedrijfstemperatuur gehouden hoor.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor resultit » 19 maart 2010, 00:48

Is inderdaad vreemd ik zou een ander 2e hands spruitstuk proberen
en alle afstellingen nog eens goed nalopen
vacuum extra controleren en LPG wat aan de rijke kant zetten.
1 op 5 schrik ik niet van je kunt bij een M115 blok max 1 op 7
halen.
Als de afstelling te arm staat hoor je de auto knetteren in de uitlaat
als de motor koud is en trekt ie slecht verbruik zal dan ook omhoog gaan
omdat je veel meer gas moet geven om vermogen te krijgen een iets terijk
afgestelde motor hoeft niet perse een hoger verbruik te betekenen.
Ik had mijn eigen m115 in begin ook te krap afgesteld op LPG 1% co
verbruik 1 op 5 daarna afgesteld op 1.5 tot 2 %co en verbruik gaat terug naar
1 op 7 en beter prestatie's met optrekken van 80 tot 140km/h
succes Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Leon » 19 maart 2010, 00:50

Ehmm..

Wat je kan doen is of een dubbele pakking gebruiken, of een pakking uit 2 a 3 mm koper zagen en die gebruiken. Die voert de wartme wat beter af, en kan wat vervormen om eea op te vangen.

Maar hoe het komt dat het spruitstuk kromtrekt? het lijkt me sterk dat het door een veel hetere motor komt vanwege de LPG. Je kan de veer van de heizklappe eens afkoppelen en hem "open" zetten zodat ie niet meer naar je inlaatspruitstuk blaast, kijk eens of dat scheelt.
Leon
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Limited 97 » 19 maart 2010, 10:30

De Heizklappen is er nu uit gehaald, een plaatje tussen in - en uitlaat moet de warmte ook tegenhouden.
Nu kan de hete lucht dus niet meer rechtstreeks tegen de onderzijde van de inlaat aankomen bij de 'hotspot'.
Blijft een vreemd fenomeen, zeker omdat juist iedereen (garage, lpg-inbouwer, revisiespecialist) riep dat deze motoren ideaal zijn voor gasinbouw.
Reparatie vindt nu plaats bij De Sutter in Nieuwekerk ad IJssel, dat is echt dé regio specialist op revisiegebied.
Limited 97
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Leon » 19 maart 2010, 16:21

leuk he... oldtimers :)
Leon
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Limited 97 » 19 maart 2010, 18:12

Ja inderdaad Leon, maar ik trek ook altijd deze ellende aan :-)
Net opgehaald bij De Sutter, niks veranderd, reageert nog steeds even heftig op remmenreiniger rond de as van de Heizklappen.
Ze hadden 'm ook nog zo arm gezet dat ie op LPG niet harder ging dan 100, en hij viel 2 x uit in de file.
Heb Mercedes Only gemaild of ie nog een spruitstuk heeft...<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/03/19 17:13
Limited 97
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Topasbrauner » 21 maart 2010, 09:56

Snel naar iemand brengen die er verstand van heeft. Marcel Kappen of Jaap Havik bijvoorbeeld. er zal iets niet goed zitten en binnen de kortste keren heb je grotere ellende, verbrande kleppen zijn niet leuk!
Topasbrauner
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor Limited 97 » 21 maart 2010, 11:15

Oorzaak gevonden: kartonnen slang zoog altijd lucht via uitlaatspruitstuk aan, te heet dus.
Winterstand was vergrendeld door mijn voorganger. Nu slang verwijderd en klep weer vrijgemaakt.<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2010/03/21 10:15
Limited 97
 


Re:Spruitstuk te heet

Berichtdoor nico 280ce » 22 maart 2010, 21:51

hee limited

vaag dat die gasboer dat niet heeft gezien met inbouwen
nou is hij al bij meerdere bedrijven geweest en niemand is het opgevallen
nu heb je het uiteindelijk zelf ontdekt hoop euros armer denk ik
hoop dat het in de toekomst beter gaat met het spruitstuk

groetjes
nico 280ce
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron