MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:38

APK, hoe lang voor de verval datum mag dat?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

APK, hoe lang voor de verval datum mag dat?

Berichtdoor Remigius » 21 maart 2010, 13:16

Heren,dames,

Hoe lang van te voren mag een auto (oldtimer) gekeurd worden? Bij mij loopt de apk af in augustus, en het is pas maart..als ik hem nu keur, is hij dan weer goed voor 2 jaar tot/m maart 2012 of tot augustus 2012?

Ik kreeg er op de RDW site geen kijk op.

Groeten,
Remy
Remigius

Re:APK, hoe lang voor de verval datum mag dat?

Berichtdoor jan280CE » 21 maart 2010, 13:21

Geeft niet Remy, het is nog vroeg.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... euring.htm

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Remigius » 21 maart 2010, 13:58

Hehe...ja Jan, vroeg,, maar vooral was laat gisteren...;-)

Bedankt voor je snelle reactie, zoals altijd..

Dan twijfel ik, dacht apk te doen en dan na goedkeur (aka geen grote kosten onderweg) de LPG in te laten bouwen..heb al 500km gereden..dat scheelt 50E die ik had kunnen (terug)verdienen om LPG te rijden..ach ja..komt goed:-)

BEdankt.

Remy

ps. fotos zijn in ontwerp
Remigius

Berichtdoor jan280CE » 21 maart 2010, 14:06

Als je gas als brandstof op het kenteken wilt, kun je dat dan niet in Augustus combineren?
Anders moet je 2 maal keuren. Ik weet het dat je dan langer op benzine moet, wat met een 280 aardig oploopt, maar wellicht kun je 2 maandjes een beetje illigaal bezig. klopt wel niet helemaal, maar is in elk geval geen belastingontduiking meer met een belastingvrije.

Groet,
jan
jan280CE

Berichtdoor Remigius » 22 maart 2010, 10:50

Ik ga de LPG boer bellen deze week...de apk kan wel later...dat is vragen naar nog meer kleine klusjes (zoals we al bespraken)...eerst maar eens gas inbouwen..500km kost me nu 100E...dat kan beter;-)

Bedankt voor info!

Remy
Remigius

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto