[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achteras gebroken, hoe kan dat? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:41

Achteras gebroken, hoe kan dat?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Achteras gebroken, hoe kan dat?

Berichtdoor DonEasy » 22 maart 2010, 14:02

Hallo allen,

Vorige week in Lyon gestrand. Tijdens het rijden met volle wintersport bepakking werd de achterbank wakker van hevige vibraties en veel lawaai. Direct gestopt maar niks te zien, afgesleept door de depannage en dankzij de volledige Europese ANWB-dekking zonder al teveel vertraging verder met een huurauto.

De auto staat na transport inmiddels bij De Oude Ster in Amsterdam en Wim vertelde me zojuist dat de achteras volledig is doorgerot. Hij had nog nooit zoiets gezien.

Hoe kan zoiets gebeuren? De auto is verder aan de onderkant goed hard. De auto is volledig bij de garage in onderhoud en zes weken geleden APK-gekeurd.

En heeft iemand nog een achteras over?

Groeten van Etienne
DonEasy

Re:Achteras gebroken, hoe kan dat?

Berichtdoor bartolo66 » 22 maart 2010, 14:20

Wat bedoel je met de achteras? een draagarm of de koker waar het dif. op zit?
bartolo66

Berichtdoor DonEasy » 22 maart 2010, 14:53

Hmm, weet ik niet. Garageman had het over 'het huis dat kapot was en de as die ook doorgerot was'.
DonEasy

Berichtdoor Hans230CE » 22 maart 2010, 16:16

Vermoedelijk het difirentieel met bijbehorende zeker???

Daar zullen we allemaal toch een fototje van willen zien.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 22 maart 2010, 18:22

Is niet gewoon de steekas doorgedraaid?
Een ernstige vorm van nieuwsgierigheid steekt hier de kop op, plaatjes graag...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor DonEasy » 22 maart 2010, 18:31

Ik rij deze week langs de garage en neem dan even foto's!
DonEasy

Berichtdoor Brijn » 22 maart 2010, 22:09

Snelle reaktie van de ANWB, dat repatriëren, een paar maanden terug is een aandrijfas van mijn 240TD in Gaillac binnen een dag vervangen door een revisie exemplaar (echange standard) voor een doorsnee Nederlands tarief. Ik kon met geen mogelijkheid van de ANWB een huurauto krijgen, laat staan repatriëren, ondanks mijn volledige dekking. Leer mij die truc eens, aan welke touwtjes moet je trekken bij die gasten?
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor DonEasy » 23 maart 2010, 00:37

De man van de deppannage riep meteen 'ooh-la-la'. Was een zeer goede kerel die de mensen van de Anwb KEI-HARD onder druk zette. 'Als jullie NU geen huur-auto regelen voor die mensen breng ik extra kosten in rekening omdat ik langer open moet blijven.' En dat was heel lollig, want hij deed 24-7 tow-truck en het was zaterdagmiddag half twee :-). Bovendien hadden we een Canadees bij ons die vloeiend Frans spreekt en die knalde er ook vol in, aldus geregeld. De panne was al erg genoeg, geen reden om je vakantie daardoor verder te laten vergallen toch?

Ik houd jullie op de hoogte en zal wat foto's posten later deze week/
DonEasy

Berichtdoor JantjeV8 » 23 maart 2010, 08:16

Repatrieren en vervangend vervoer ga je pas krijgen als is vastgesteld dat de auto niet binnen 24 uur (dacht ik) te repareren zou zijn. Die van jou was dat wel, dus geen huurauto.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor wwwW123 » 23 maart 2010, 11:51

ik wil ook wel 's foto's van zo'n defecte as zien..:-)
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Paul Snip » 23 maart 2010, 13:22

Toch logisch als je auto op korte termijn en voor een normaal tarief terplekke gerepareerd kan worden dat hij dan niet helemaal naar Nederland teruggebracht wordt? Heb je wel enig idee wat dat allemaal kost? En wat is het voordeel voor de klant dan?

Je moet het zo zien: als de kosten van de hulpverlening op gaan lopen, dan moet het jaarlijkse lidmaatschapsgeld ook omhoog. En dat willen we ook niet.

Het is voor de mensen aan de telefoon vaak wel moeilijk te beoordelen of een auto binnen een dag gerepareerd kan worden. Vandaar dat ze dat vaak door een garage ter plekke laten beoordelen.

Zelfs binnen Nederland worden auto's niet getransporteerd omdat mensen zélf kleine reparaties uit willen voeren. Dat staat in de voorwaarden. Als je 't daar niet mee eens bent moet je een andere hulpverleningsorganisatie zoeken. (Route-mobiel?).
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 23 maart 2010, 14:23

toch vreemd ik heb ook een gebroken aandrijfas gehad die finaal door midden was welliswaar met een nissan(sunny) en stond op mijn werk toendertijd schiphol (P40 voor de schiphol kenners)maar de auto werdt netjes afgevoerd en kreeg een leenauto van de anwb voor de duur van 3 dagen maar de auto was al met al in een 1 dag klaar

groetjes Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor bartolo66 » 06 apr 2010, 10:08

DonEasy heb je al wat pics?
bartolo66

Keer terug naar Techniek