[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage achterruit naar koffer : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 22:02

lekkage achterruit naar koffer

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

lekkage achterruit naar koffer

Berichtdoor Harold » 25 jan 2006, 21:18

Ik heb lekkage va de achterruit naar de kofferbak. Nu schijnt dit een bekend verschijnsel te zijn bij de W123.
Is het altijd zo dat de auto onder het rubber verrot is of kan het ook aan het rubber liggen?
Mijn auto komt uit Frankrijk en is verder puntgaaf, aan de buitenkant, als je het rubber opbeurt ziet het er ook goed uit. Ben al bij een sloop geweest om te kijken naar een W123 zonder ruit, om te kijken hoe het zit, maar daar was de "sponning"helemaal weg gerrot.
Ben bang dat als ik naar een soort carglass ga en na demontage blijkt dat er wat verrot is ze er daar verder niets meer mee kunnen. Dan kan ik beter gelijk naar een plaatwerker gaan. Hoe hebben jullie dit opgelost?
mvg Harold
Harold

Antwoord:lekkage achterruit naar koffer

Berichtdoor Brijn » 25 jan 2006, 22:52

Geen paniek, ècht rotte sponninghoeken vind je bij wagens die er voor de rest ook beroerd aan toe zijn, en dan vooral coupés. Waar exakt zit je lekkage? Bij mij hingen de druppels binnen aan het linker scharnier en de plassen in de reservewielholte, en dat komt dus vaker voor. MB heeft die lekkage zelf onderkend en gedocumenteerd en er een servicedocument aan gewijd. Er zit een lakafvoergaatje in de sponning, zie foto,
als je raamrubber aan de buitenkant ook maar een beetje niet goed af/aansluit sijpelt daar water langs en zakt regelrecht naar dat gaatje en je kofferbak in. Oplossing: gaatje dichten met wat kit of desnoods het raam aan de buitenkant helemaal rondom dichtkitten tussen rubber en sponning, niet met gamma siliconenkit, dat tast lakwerk aan, maar met echte raamkit, mastic. En vooral: als je raamrubber hard is of hier en/of daar een beetje ingescheurd, laat er dan bij de Carglass een nieuwe inzetten, liefst zelf een kopen en meenemen, dat vinden ze OK. Een goed rubber moet als je het een beetje optilt soepel en vlot weer gaan "liggen". Overigens: weet je heel zeker dat de lekkage langs de raamsponning komt? MB onderkent de volgende lekkages: langs de achterlichtarmaturen, het kofferbakslot/kentekenplaat/bumperbouten gebied, het raam, de tankklepholte, de aanhechting van dak aan spatbord of de uitstroomopeningen van de interieurventilatie (maar de ben je echt de klos...) en zelfs via de radioantenne. Al dit soort info vind je in de CDROM van het Werkstatt Information System (jawohl) te downloaden met emule/edonkey op ed2k://|file|Wis%20w123.rar|777450901|0 ... 465EC7F2|/<br><br>Bericht gewijzigd door: brijn, op: 2006/01/25 22:21

Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Brijn » 25 jan 2006, 23:21

Geen paniek, ècht rotte sponninghoeken vind je bij wagens die er voor de rest ook beroerd aan toe zijn. Waar exakt zit je lekkage? Bij mij hingen de druppels binnen aan het linker scharnier en de plassen in de reservewielholte, en dat komt dus vaker voor. MB heeft die lekkage zelf onderkend en gedocumenteerd en er een servicedocument aan gewijd. Er zit een lakafvoergaatje in de sponning, zie foto,
als je raamrubber aan de buitenkant ook maar een beetje niet goed af/aansluit sijpelt daar water doorheen en zakt regelrecht naar dat gaatje en je kofferbak in. Oplossing: aan de buitenkant helemaal rondom dichtkitten tussen rubber en sponning, niet met gamma siliconenkit, dat tast lakwerk aan, maar met echte raamkit, mastic. En vooral: als je raamrubber hard is of hier en/of daar een beetje ingescheurd, laat er dan bij de Carglass een nieuwe inzetten, liefst zelf een kopen en meenemen, dat vinden ze OK. Een goed rubber moet als je het een beetje optilt soepel en vlot weer gaan "liggen". Gr. Bert

Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor diesel is my middle name » 26 jan 2006, 18:58

hey brijn weet je toevallig wat zon rubber kost ? ?
ik moet de vooruit vervange ook n nieuw rubber moet er in ! en de achteruit lig er ook uit nu meschien wel slim om hem te vervange (mits hij niet heel erg duur is)
diesel is my middle name

Berichtdoor Brijn » 26 jan 2006, 22:15

Sorry DISMN, ik koop AL mijn rubbers op het Internet/eBay(hahahahaha!). Deze dus ook, serieus: er zijn namaakrubbers te koop, maar dat is vaak dunne rotzooi, dat geldt ook voor deurrubbers. Doorbijten dus en bij de MB dealer een vers rubber bestellen, de prijs dat moet ik gokken: eurotje of 80. Namaak zal ongeveer de helft zijn. Greetz, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Brijn » 26 jan 2006, 22:19

Sorry DISMN, ik koop AL mijn rubbers op het Internet/eBay(hahahahaha!). Deze dus ook, serieus: er zijn namaakrubbers te koop, maar dat is vaak dunne rotzooi, dat geldt ook voor deurrubbers. Doorbijten dus en bij de MB dealer een vers rubber bestellen, de prijs dat moet ik gokken: eurotje of 80. Namaak zal ongeveer de helft zijn. Greetz, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Topasbrauner » 27 jan 2006, 09:19

Bert heeft groot gelijk. Namaakrubbers voor deuren en koffer zou mij niet zoveel interesseren, maar de voor- en achterruit moet je echt origineel kopen. Montage hoeft dan niet een hele dag te duren, maar een half uurtje ofzo. Het gaat echt veel beter.

Ik heb bij Marcel Kappen 60 euro voor een origineel achterruit rubber betaald en 40 voor een imi kofferrubber.

Job
Topasbrauner

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto