door dinand » 23 maart 2010, 12:06
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier op de site, heb me aangemeld omdat ik vorige week een 240TD gekocht heb. Vanwege meer tijd dan geld, is het een echt oudje geworden. Flink wat laswerk (bodem, dorpels), deuren moeten vervangen worden, niveauregelaar moet nagekeken worden (komt wel wat omhoog, veert netjes, maar zakt meteen in zodra de auto uit gaat) en de bedrading van en naar de vacuümpomp moet nagekeken worden, deuren gaan namelijk steeds op slot tijdens het rijden, maar de cv doet niks zodra de auto uit gaat. Volgens de vorige eigenaar heeft de auto rond 6,5 (of meer) ton gereden, maar dat is niet te controleren vanwege een nieuw dashboard en omdat hij pas een paar jaar in Nederland is.
Ben al jaren fan van Mercedes, heb verschillende bussen gehad en nu een auto erbij voor de dagelijkse dingetjes.
Ben van plan de wagen rijdend op te knappen dus zoals jullie wellicht al begrijpen ga ik hier de komende tijd wel vaker aanwezig zijn.
Laat ik maar gelijk beginnen met 2 vragen.
Hoe kom ik aan een vraagbaak van een 240TD uit 1981, het liefst papier, dat leert wat makkelijker?
Heeft iemand 4 (redelijk) goede deuren en een motorkap voor een mooi prijsje? Of, is er een club magazijn waar ik terecht zou kunnen (zoals dubbellucht heeft)?
Ik heb hier al gezien dat er veel kenners zitten en dat er veel te leren valt hier! Heel tof!<br><br>Post edited by: dinand, at: 2010/03/23 11:09