[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onstekking vernieuwen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:36

Onstekking vernieuwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Theo Maasen » 19 aug 2006, 10:40

Ik wil mijn bosch stroomverdeler vernieuwen en ik moet weten of het een type is met vacuum vervroeging of niet. Kan iemand mij hier mee helpen ik kan het namelijk nergens vinden. (230 uit 1979)
Theo Maasen
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor 250petrolgrun » 19 aug 2006, 10:46

Heb je CD-Rom werkplaats handboek bij Jan Benz1 besteld? daar staat alles op.

Groet, Arno uit de Hofstad;)
250petrolgrun
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Wiebren240D » 20 aug 2006, 19:07

hallo Theo

elke benzine moter heeft vacuum vervroeging ga daar maar van uit of er moet een moter inzitten van voor de 2de wereld oorlog maar dat zal denk ik wel niet

en daar bij je ziet hem zo zitten zit op de ontsteeking vast dat ronde busje waar een dun slangetje vanaf komt en dat slangetje gaat naar de carburateur daar haalt hij zijn vacuum vandaan

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Theo Maasen » 25 aug 2006, 22:21

Thanx. Iemand die mij tenminste antwoord kan geven!
Theo Maasen
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Wiebren240D » 25 aug 2006, 23:55

hallo Theo

maar ik ben niet echt een benzine man hoor maar door de ervaring weet ik er een klein beetje van ik hou het toch maar bij een diesel

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor janbenz1 » 27 aug 2006, 12:00

Klopt hoor Wiebren.
Alle ontstekingen hebben een vacuumvervroeger.
Er zullen verschillende typen zijn nagelang het bouwjaar misschien, maar dat kun je net zo als Arno zegt terug vinden op de werkplaats cd.

Anders weet men het bij de dealer ook wel.
Ze kunnen het zo voor je nakijken in de computer welk nummer je precies moet hebben.



Groetnis fan Jan, Út Drachten.
janbenz1
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Topasbrauner » 25 sep 2006, 11:27

Gefeliciteerd met de theaterprijs Theo.
Topasbrauner
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 25 sep 2006, 19:45

als je de verdelerkap er af haalt, en je schuurt de rotor en de contactjes licht op met een dremeltje, dan doet hij het in de meeste gevallen weer als nieuw, let wel voorzichtig bezig gaan met die dremel. scheelt weer bestellen en een redelijk prijzige verdelerkap...

groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:Onstekking vernieuwen

Berichtdoor Weizengelb » 26 sep 2006, 10:07

Dat klopt, maar soms zitten er ook haarscheurtjes in de kap zelf, of wordt de afstand tot de rotortip te groot waardoor de ontsteking meer spanning nodig heeft.

De kap van de M115 motor (200 en 230) is relatief goedkoop en eenvoudig.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten