Hallo Sjoebie,
Alle vragen die jij stelt zijn hier al diverse malen uitgereid behandeld. Door de zoekfunctie te gebruiken kun je heel veel vinden.
Kijk eens in dit topic van Toontje waarin een 240D wordt gestript. Aan de hand van heeeel veeeel foto's kun je precies zien hoe je alles moet losmaken.
viewtopic.php?f=10&t=7048En in dit topic zie je dan weer hoe je hem vervolgens repareert. Inclusief het gebruik van allerlei middelen.
viewtopic.php?f=10&t=7334Mocht dit nog niet duidelijk zijn dan geldt voor roest eigenlijk altijd;
Zoveel mogelijk mechanisch verwijderen (dmv schuren, slijpen of borstelen).
Daarna indien nodig nog een roestomvormer en dan primer en aflakken.
Niet gaan rommelen met glasvezel want dat is uitstel van executie.
Als er een slecht stuk in zit is het als het kan het beste om dit er uit te slijpen en een vers stukje metaal in te lassen.
Je kunt ook eens kijken naar het project van JantjeV8. Die beheerst deze kunsten als geen ander.
http://www.w123club.nl/viewtopic.php?f=10&t=5145En als je zelf wat foto's van je probleemplekken plaats kunnen wij natuurlijk ook beter een passend advies geven.