[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
APK te vroeg ??? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:29

APK te vroeg ???

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

APK te vroeg ???

Berichtdoor Rienk » 27 maart 2010, 20:46

Hallo,

Vrijdag wat tijd over en dacht mijn 230 bj.'80 maar even te laten keuren voor de APK.
Keuring was geen probleem, geslaagd met vlag en wimpel,de keurmeester
vondt dat het er zeer goed uit zien.
Afgemeldt en papieren mee naar huis. Zit ik later te denken de auto is 30 jaar dus de volgende keuring over twee jaar.
Maar op het rapport staat keuren 26 mrt 2011.
De auto heeft bouwjaar 03-04-1980. Afgifte nederland 27-03-2007.
Heb ik de auto een dag te vroeg laten keuren en moet het daarom volgend jaar nog eens. Wie weet het en als het al zo is dan is dit misschien een tip voor iemand anders.

Allen nog een fijne avond en een vriendelijke groet. Rienk
Rienk

Re:APK te vroeg ???

Berichtdoor bartolo66 » 27 maart 2010, 21:28

Hallo Rienk,

Dat is jammer zeg, je had volgens mij idd een week moeten wachten.
bartolo66

Berichtdoor Roel280€ » 27 maart 2010, 21:34

Rienk, inderdaad!
Wat is de vervaldatum apk?
De auto moet 30 jaar oud zijn op het moment van keuren. Dus vanaf 3 april keuren = 2 jaar apk.<br><br>Post edited by: Roel280€, at: 2010/03/27 20:36
Roel280€

Berichtdoor henklith » 27 maart 2010, 22:42

Het is altijd handig om het laatste rapport er even op na te slaan voor dat je de auto naar de apk keuring brengt.
Ik heb een jaar waarin ik drie auto's naar de apk breng, en dan weer een jaar waarin er geen een hoeft, ook lekker handig he :o)
Groet, henk

NB: dit jaar al 1 gekeurd! van de zomer weer een, en dan in het najaar nog een, wel lekker versprijd over het jaar!
henklith

Berichtdoor Rienk » 28 maart 2010, 12:12

Hallo,

Roel de APK is geldig tot 02- 04- 2011. dus dat is wel na de nederlandse toelating
van27-03-2007.
Henk ik heb er maar een en dan moet je wat voor een bepaalde datum.
Bedankt allen voor jullie reactie. Ik hoop stilletjes dat ze bij de RDW nog een wijziging
maken. Alhoewel ik de auto rustig elk jaar zou durven te keuren.

Vriendelijke groet Rienk
Rienk

Berichtdoor Henk1959 » 29 maart 2010, 01:44

Je bent idd net te vroeg geweest voor de apk Rienk.
Maar aan je reactie te zien zal ook de keuring volgend jaar geen problemen opleveren.
Henk1959

Berichtdoor Hans230CE » 29 maart 2010, 10:01

Bij ons hier in België is het nog anders.

Mijn Bens is gewoon ingeschreven.

Heeft dus een gewone nummerplaat:
Voordeel - ik kan rijden waar en wanneer ik maar wil
Nadeel - jaarlijks keuren, ben vrijdag ook even langs geweest en buiten met vlag en wimpel.

Ik kan ook inschrijving doen op een O-plaat, eerste letter geeft aan op de nummerplaat dat dit een Oldtimer betreft:
Voordeel - nog 1 maal laten keuren, dan krijg ik een permanente keuring onder de vorm van "Staat van het voertuig"
Nadeel - beperkte actieradius van 25km van je woonst, dus in mijn geval (de kust) valt daar al de helft vanaf en thuis wanner het donker is. Verder mag als je bewijst dat je naar een toerrit gaat of een garage.

Ik hou het lekker op een gewone nummerplaat en keur jaarlijks, dan weet ik ook wat er gaande is met men karretje, die mannen zien meer dan ik.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 29 maart 2010, 11:52

Hans, het is natuurlijk ook een wat rare regeling in NL. Juist vanaf 30 jaar zijn onze auto's als zijnde belegen vatbaar voor roest en uitdroging. Kijk, mijn broer rijdt met zijn prachtige Alfa Giulia uit 1966 maar 1000km per jaar. Die auto wordt met de tong schoongelikt (bij wijze van spreken), staat in een speciaal aangelegde verwarmde garage en jaarlijks krijgt hij een enorme check-up en beurt. Maar onze veelrijders-in-de-pekel met hun bejaarde 200D's met 5 ton op de klok die nu nog maar één keer per twee jaar 'hoeven', zullen het zien als een welkome besparing en NIET als een toegenomen stukje eigen verantwoordelijk, plus extra preventief benodigd onderhoud.
Roel280€

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto