Zoals jullie weten had ik vorig jaar in een vlaag van verstandsverbijstering mijn 230E te koop gezet,daar kwam ik gelukkig van terug,maar ik heb in die tijd mijn 15"barockwielen verkocht aan een klant van ons met een W116.
Die man moest en zou ze hebben en betaalde mij daarvoor een "ebay-prijs" en van mijn baas kocht ie nog eens 4 banden in de juiste maat erbij!
Wat je verkoopt ben je kwijt,maar het werd winter dus maar ff een 15"wintersetje eronder....
Het plan was om mijn 14" klaar te maken voor de lente,totdat mijn baas met de gouden tip kwam!
Hij wist bij een boertje een oude auto-ambulance te koop met van die wielen die jij zoekt Pat...
Blijkt er een afgereden aanhanger te staan met 15"ats barockwielen eronder,ongelooflijk maar waar,ik heb de complete kar gekocht voor 350 euro!
De wielen gauw er af gehaald en vervangen door een paar oude velgen met daarop de afkomende gladde banden.
De aanhanger heb ik verkocht voor 200 euro aan iemand van het plaatselijke woonwagenkampje die er lekker zijn oud ijzer mee gaat vervoeren.
De barockwielen zagen er niet uit en een grondige restauratie was nodig in de vorm van stralen en coaten,welnu het resultaat mag er zijn,ze zijn weer helemaal nieuw en voorzien van mijn eigen Michelinnen die ik nog had bewaard.
Vandaag eindelijk het hele spul gemonteerd en heb meteen de stab.stangetjes achter vervangen door ijzeren exemplaren.
Is gelijk weer een hele andere Benz geworden,een volmaakt totaalplaatje.
Hier dan een paar plaatjes van de wielen in vol ornaat....