door Antoontje » 29 maart 2010, 22:02
onlangs zelf nog gedaan.
Eerst ontkoppel je je accu zodat je geen kortsluiting maakt met loshangende draden.
Vervolgens haal je de met de kabel naar de startmotor er van af. deze zit vast met een moer op een stuk schroefdraad.
Als je startmotor ook vast zit bij de motorsteun (verschilt soms) haal je eerst deze los. Deze zit met 2 bouten vast aan een plaatje. Het is niet erg als de startmotor tijdelijk zonder dit plaatje vast zit.
Nu komt het moeilijkste deel. Je moet met een imbus (12mm volgens mij) de twee grote bouten die door de versnellingsbak heen steken los draaien.
Deze twee bouten zijn te onderscheiden met de rest van de bakbouten doordat ze met een imbus los te schroeven zijn. de bak bouten zijn allemaal zeskanten.
Met een dop en ratel kun je weinig slag maken, dus je bent even bezig.
Ik zelf vond het het makkelijkste om op de motor te liggen (voeten van de grond) en dan een beetje klungelen.
Als je de auto op een brug kan krijgen pluk je daar zeker de vruchten van.
Als hij los is zal je blij zijn dat je een W123 hebt want je hebt aardig wat ruimte om er bij te kunnen. Bij een W115 valt de bak wat verder achter het schutbord en zijn spatborden breder waardoor je er slechter bij kan. een absoluut pluspunt van de W123.