[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Krakend geluid. Veerpoten? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:17

Krakend geluid. Veerpoten?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Krakend geluid. Veerpoten?

Berichtdoor Sandbeige » 02 apr 2010, 09:12

Als ik over een drempel rij kraakt het in 'het vooronder'. Voornamelijk links. Het is een geluid dat zich overduidelijk voordoet bij het inveren van de auto. Is het een veerpoot? Is dit gemakkelijk te verhelpen? Twee weken geleden, toen het warmer weer was, was het geluid overigens weg.
Sandbeige

Re:Krakend geluid. Veerpoten?

Berichtdoor JantjeV8 » 02 apr 2010, 11:22

Het kan ook een stuurkogel of fuseekogel zijn.
Schokbreker of veer zelf kraken niet.

Een stabilisator rubber kan het wel zijn, vaak het bovenste dwars-armpje.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Sandbeige » 02 apr 2010, 12:39

Hij kraakte al VOOR de apk. Dus de kogels lijken me onwaarschijnlijk (?). Hoe kan ik t kraken verhelpen?
Sandbeige

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2010, 13:42

Ik ben het niet helemaal met Jan eens, vaak wel maar nu niet. ;-)
Ik had ook last van dit probleem en bij mij bleek het wel degelijk een schokdemper te zijn. Die dus even vervangen door een andere en je weet het.

Ik had ook last van een soort van krakend geluid bij het (voornamelijk bij stilstand) draaien van het stuur. Dit bleken de fuseekogels te zijn. Na het vervangen van de kogels was het klagende geluid ook verdwenen. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Moop » 02 apr 2010, 13:42

Bij mij was het wel degelijk de onderste fuseekogel die droog liep maar nog geen ruimte had. Door de auto op te krikken en het wiel op en neer en heen en weer te bewegen kwam ik er achter. Met een injectie naald heb ik dat opgelost door in de rubberhoes te prikken en wat olie in te spuiten. Helaas het was tijdelijk want na een paar maanden zat er wel ruimte op en heb ik de kogel moeten vervangen.
Succes met de speurtocht. Gr Moop.
Moop

Keer terug naar Techniek