door MBvO » 01 apr 2010, 08:30
Hoi Gerwin,
Bij mijn 83er staan de gevarenlichten (wij noemen ze ook wel 'paniekzaaiers') en de richtingaanwijzer wel met elkaar in verbinding, want toen ik een keer mijn alarmlichten niet goed had uitgedrukt had ik geen richtingaanwijzing meer. Beetje friebelen met het knopje en hopla, alles deed het weer. Sindsdien goed doordrukken en geen problemen meer. Ik heb overigens wel een kleiner knopje zonder verhoging, dat is wel anders dan de eerdere typen.
Aangezien de gevarenlichtenknop vlak naast de knoppen zit van de electrische ramen, zou ik toch eens onder je middenconsole kijken. Je kunt deze heel makkelijk loshalen door je asbak er uit te pakken; daaronder zitten twee schroefjes, die haal je los; dan pak je er een stalen beugel uit (stekkertje voor sleepcontact asbak aan de linkerzijde) en als die los is kun je het deel van de middenconsole met de schakelaars horizontaal naar achter schuiven. Je moet dan natuurlijk het rotzooibakje even leeghalen. De console moet iets van 7 cm. naar achter worden geschoven omdat er een lange pin aan zit aan de achterzijde (maar dat zie je wel als je 'm los hebt).
Dan kun je daar eens onder kijken en evt. de schakelaars met contactspray bewerken.
Ik zou trouwens wel eerst Jan's advies opvolgen ivm de zekeringen, daar voorkom je ook andere ellende mee en kun je veel makkelijker bij.