Hoi,
Het is voor mij wel duidelijk dat ik er geen gebruikte olie in gooi, omdat je niet weet wat voor een voedselresten erin zitten en eventuele zuren, dierlijke vetten en visolie.
Over gebruikte olie wel of niet is er wat wat te vinden op die journeytoforever.org site, maar ik denk dat je de olie echt moet onderzoeken, vooral chemisch moet ontleden om te zien
wat er in de olie zit, en dan als technicus ook nog weten wat de eventuele (lange termijn) gevolgen zijn.
Supermarkt olie is een consumenten produkt, en natuurlijk is dit wel pure olie, maar in de eerste plaats niet gemaakt voor verbranding in motoren en dus zitten er mogelijk wel zuren
in, ik weet dit zelf niet zeker en heb het ook nog niet ergens bewezen gezien.
Reinout, je zou eigenlijk een endoscopie moeten laten doen, om te zien of je na verloop van tijd een grotere afzetting ziet, je hebt anders geen ijkpunt als je over 1 jaar eens wil zien hoe je motor er van binnen uit ziet. Misschien is dat wel een aardig idee.
Wat zijn jou preciese aanpassingen eigenlijk? En als je denkt dat het wel schadelijk is, maar nog niet wee hoe schadelijk, vind je dat dan niet zonde?
Groetjes Jurgen