door Gerrie Diesel » 12 mei 2010, 08:20
Ik heb vorig jaar zaken met ze gedaan en tot redelijke tevredenheid. Redelijk omdat de after sales contacten moeizaam of niet tot stand komen. Overigens ging het hier maar over tientjeswerk, een stripje hier en een stripje daar, voor de rest kocht ik een perfecte auto. Dit wil niet zeggen dat ik er niet meer kom, zeker niet als er een interessante auto staat.
De kwaliteit van de auto’s is zeer verschillend. De aanprijzingen op hun website zijn enthousiast en een auto heeft daar al snel het predicaat ‘nieuwstaat’ of ‘topstaat’. Soms kan een bezoek tot een teleurstelling leiden, maar ook een aangename verrassing is mogelijk. Dan hebben we het met name over interieur en exterieur, zaken die we zelf met enige inspanning of expertise kunnen waarnemen.
Technisch is vaak moeilijker; ook de gerenommeerde klassieker/Young timer handelaar weet vaak niet wat hij verkoopt, hij is immers ook maar handelaar en schouwt de auto bij inkoop op uiterlijk, gehoor en gevoel. De gerenommeerde handelaar is wel gehecht aan zijn goede naam en zal ook veel doen om zijn naam te behouden, hij wil je over een paar jaar immers weer als potentiële klant begroeten.
Maak bij een koop dus goede afspraken, of nog beter; een goede prijs en geen garantie. Eventuele gebreken achteraf los je dan zelf op, al of niet met behulp van je MB specialist.
Maar eigentijk telt al deze tegeltjeswijsheid voor elke (auto)handel.
Gerrie Diesel