MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:15

lekkage

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

lekkage

Berichtdoor CUDA » 05 apr 2010, 14:15

hallo,

ik heb lekkage door mijn achterraam althans daar was ik heilig van ovetuigd maar nu heb ik een nieuwe theorie op basis van wat verhalen op het forum.
ik hoor ook dat het kanlekken via de zijkanten achter de strip van het zijraampje van de coupe.
ik zie er een soort louvres zitten maar ik neem aan dat eventueel hemelwater via de raammechanieken naar beneden hoort te gaan.
maar kan het dan toch ook bij min hoedenplank terecht komen???????
en stel dat het zo is hoe kom ik re dan bij en nog belangrijker hoe verhelp je het probleem ??????????

iemand eneige ervaring met dit euvel????

groeten
CUDA

Re:lekkage

Berichtdoor nico 280ce » 05 apr 2010, 20:13

hoi cuda

als je achterruit lekt komt het op de kunststof wielkasten in je kofferbak terecht
lekken de zijruiten dan zal je het onder de achterste matten terug vinden
ik had het allebei achterruit rubber vervangen en droog op de wielkasten de zijrubbers staan op de planning
ik heb de achterste matten er voorlopig uit gelaten om het in de gaten te houden

groet nico
nico 280ce

Re:lekkage

Berichtdoor Remigius » 05 apr 2010, 21:13

Ik heb water achterin en water rechtsvoor bij de bijrijder...Ik verdenk ik beide gevallen mijn raamrubbers (niet gekit zo te zien)...hoorde van mijn collega dat als je op het juiste moment carglass binnenrijd ze het zo vor je afkitten met die dikke spuit van ze en een tientje in de fooienpot..voorlopig andere zaken aan mijn hoofd.

Succes met je lekkage, hou ons op de hoogte als je wilt.

Groeten,
Remy
Remigius

Keer terug naar Interieur