[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Ook even voorstellen... : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:02

Ook even voorstellen...

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Ook even voorstellen...

Berichtdoor Distelgrün » 05 apr 2010, 12:16

Hallo allemaal,
sinds vijf weken ben ik, Peter uit Friesland, nu in het trotse bezit van een 230E uit 1983, die ik heb gekocht in de buurt van Trier, Duitsland, na veel zoeken - en ook veel roestige bakken gezien... die ik niet wilde. Omdat ik zelf niet zo'n sleutelaar ben, had ik een technische vriend meegenomen. Nachtje in een hotel, 's morgens de auto bekeken, gekocht en meegenomen! Inmiddels zitten de eerste tweeduizend kilometer er al weer bijna op. Wat een heerlijk rijdende auto!
Ik zocht een auto waarmee je kilometers kan maken, en die eventueel in geval van nood ook de dagelijkse auto kan vervangen. Mijn andere "oldtimers" (Tatra) zijn daarvoor minder geschikt, ook en vooral omdat de onderdelensituatie daar geheel anders (lees: heel erg moeilijk en af en toe hopeloos) is dan bij MB, waar vrijwel alles nog leverbaar is, naar ik verneem. Zo'n mooie Benz stond al langer op mijn verlanglijstje, en nu is het er dus van gekomen!

Z'n gegevens, zoals door de verkoper vermeld:
MB 230E
Kleur: 881 Silber Distel
ABS
Fahrer-Airbag
Stahlschiebedach
Sitzheizung
Elektrischer Außenspiegel rechts
Servolenkung
Original Radio Becker Avus
Nebelscheinwerfer
Kopfstützen hinten
Mittelarmlehne
AHK (trekhaak)
149.000 Km
2e eigenaar
Scheckheft
Unfallfrei
TÜV: keine Mängel

We konden hem in Duitsland op de brug bekijken. Roest hebben we nergens kunnen vinden, wat ook niet zo verbazend is, want volgens het Scheckheft heeft 'ie maar liefst drie keer bij MB een anti-roest behandeling ondergaan. En dat voor een auto van het spreekwoordelijke oude vrouwtje (klopt ook nog, volgens de Duitse papieren, en ze heeft 'm maar liefst 25 jaar in haar bezit gehad!), die er volgens zeggen in de winter nooit mee reed! Op de dag van aankoop nog een nieuwe TÜV keuring erbij gekregen, betaald door de verkoper nota bene: keine Mängel. Een erg aardige en nette verkoper: een MB fan die bezig was een Ponton te restaureren (o.a. Tauchbad-Entlackung, dus met Duitse Gründlichkeit...), maar daar was inmiddels zoveel geld in gaan zitten dat 'ie een paar jongere wagens uit z'n verzameling verkocht. Hij heeft nog een mooie W124 te koop met slechts 88.000 km. op de teller, maar ze gaan alleen naar een goed tehuis!
De rit naar huis verliep probleemloos. Grappig was dat ik in een Duitse file toegeroepen werd - door een Nederlander! - of de auto ook te koop was! Nee dus.
Nóóit is er grenscontrole, maar vandaag dus wel. Mochten we met het Kurzzeitkennzeichen niet doorrijden! Dat noemen ze nou de EU...
"U mag een auto-ambulance laten komen, U mag terug naar Duitsland, of U mag een boete van € 300 betalen!" Dat werd dus omdraaien, motoragent erbij om te kijken of we wel echt terug reden - en toen hebben we natuurlijk de volgende grensovergang genomen..... ;-)
Uiteraard is de auto inmiddels RDW gekeurd in Heerenveen, zonder enig probleem, en van een Nederlands kenteken voorzien. "Hy liket wol nei" en "Sá sjogge wy se net sa faak" hadden de keurmeesters als enig commentaar.

Tot slot heb ik nog een vraag: ik tank 'm netjes met super, maar een W123 rijder uit Joure vertelde me dat 'ie net zo goed op Euro loopt, en dat er loodvervanger bij moet. Is dat zo? 't Is vast wel ergens op het Forum te vinden, maar ik ben hier nog niet zo thuis, al heb ik er al wel veel rondgekeken. Een dikke pluim trouwens voor de makers van deze site!

Kom, het is tweede paasdag, de zon schijnt... ik ga maar eens een ritje maken!
Distelgrün

Re:Ook even voorstellen...

Berichtdoor Pimmelot » 05 apr 2010, 12:22

Gefeleliciteerd.Ritjes maken?eerst plaatjes maken en plaatsen hoor,
Pimmelot

Berichtdoor Henk1959 » 05 apr 2010, 12:24

Hoi Peter, welkom hier.

Mooi verhaal, alleen zo'n geintje bij de grens is minder leuk natuurlijk, maar er zijn meer wegen die naar Fryslän leiden.....

Je kunt er gewoon Euro95 in gooien, al kan loodvervanger wellicht geen kwaad, ik gebruik het nooit want ik rij toch meest op LPG.

Wie weet kom ik je hier op de Friese wegen eens tegen, veel plezier met je 230E
Henk1959

nog even een plaatje erbij...

Berichtdoor Distelgrün » 05 apr 2010, 12:28

Nog even een plaatje erbij (dag van aankoop, nog met het Duitse kenteken).

Distelgrün

Re:nog even een plaatje erbij...

Berichtdoor Distelgrün » 05 apr 2010, 12:35

Bedankt voor de leuke reacties..... da's gauw! En uiteraard ook even wat plaatjes, voor het ritje ;)
Distelgrün

Re:nog even een plaatje erbij...

Berichtdoor Distelgrün » 05 apr 2010, 12:38

Nieuwe poging.... foto was te groot. Nu wat kleiner. Ontgaat me even hoe ik er nog meer foto's bij moet krijgen. Komt nog wel!<br><br>Post edited by: Distelgrün, at: 2010/04/05 12:43
Distelgrün

Berichtdoor Motormongool » 05 apr 2010, 13:35

Welkom bij dit forum. Leuk verhaal hoor in je openingspost :-) Alleen waarom ze je tegenhouden vanwege dat tijdelijke kenteken ??? Ik had begrepen dat je dan via ADAC in heel Europa verzekerd bent. De Douane zou een punt hebben als je nog BPM zou moeten betalen, maar je auto is toch ouder dan 25 ??

Kan iemand op dit forum uitleggen waarom je met zo'n tijdelijk kenteken niet in Nederland zou mogen rijden ? Hier in Rotterdam zie ik zeer regelmatig auto's rijden met een 5-daags of 3-maands kenteken...

Ook toen ik m'n auto ophaalde werd ik aangesproken met de vraag of de auto te koop was.Eerst op een parkeerplaats door een duitser, vervolgens reed er km's lang een ADAC-auto naast me op de Autobahn en tenslotte werd mij in Venlo door een scooterrijder gevraagd of ik de auto wilde verkopen, dus herkenbaar zijn je ervaringen wel :-)<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2010/04/05 13:39
Motormongool

Berichtdoor JohndeWinger » 05 apr 2010, 16:36

Hoi

Welkom op de club en geniet van je mooie Benz.
Ze zijn dus toch nog wel te koop al wordt het wel minder volgens mij.
Laat als het je lukt nog wat foto's van je Tatra zien!!

Die W124 die daar stond wat voor een motor zit daar in???????
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roel280€ » 05 apr 2010, 17:03

Welkom Peter!

Met een Duits tijdelijk kenteken mag je van D naar de NL- grens rijden. Daarna heb je officieel geen dekking en je moet een verzekering hebben in NL om te mogen rijden, de Duitse is immers vervallen. Echter, je kunt in NL geen Duits kenteken verzekeren. Veel verz maatschappijen GEDOGEN dus de thuistocht vanaf de grens, maar dan moet je vooraf dit wel melden, zodat er intern een memo gemaakt kan worden (WA dekking). Maar officieel mag het niet en dan kunnen ze je wegjagen... Tot de volgende grenspost. Hahaha. Het is natuurlijk belachelijk en zo'n debiel grijs gebied wat Europees netjes opgelost moet worden.

Ik tank tegenwoordig ook met loodvervanger in m'n 280E. Er zat een kat met lambda sonde in, maar die is na een uitlaatwissel verwijderd. Heb een tijdje gereden met loodvrij, maar toen hoorde ik gepingel. Nu loodvervanger om de tank en nergens last van.<br><br>Post edited by: Roel280€, at: 2010/04/05 17:05
Roel280€

Berichtdoor Distelgrün » 05 apr 2010, 21:31

Bedankt voor je welkom! Wat de motor van die W124 betreft, het zal wel erg dom klinken, maar ik weet het echt niet. Heb de auto wel zien staan - en hij zag er op het eerste gezicht net zo mooi uit als de Ponton en "mijn" 230E - maar onze tijd was beperkt en hebben we dus aan de 230E besteed. Wil je met alle plezier het adres / tel.nr. geven, mail me maar even off-forum. Maar hij kan natuurlijk wel allang weg zijn.
Tatra foto's komen ook nog! Heb een T87, 'n T603 en een T613. Da's iets voor de parkeerplaats, geloof ik?
Distelgrün

Berichtdoor goitzen » 05 apr 2010, 21:48

Hallo Peter,

Welkom Bij de 'silverdistelclub'!
Je auto ziet er erg mooi uit, misschien zie ik je eens rijden, iki weet niet waar je rondrijdt in Friesland , ik rij rond Drachten (Rottevalle)

groet Goaitsen (280E silverdistel en 300D wit)
goitzen

Berichtdoor Distelgrün » 06 apr 2010, 21:27

Hallo Goaitsen!
Ik zal je maar in het Nederlands antwoorden, dan kunnen de anderen het ook begrijpen ;-) (mar it mei om my ek wol yn it Frysk, hear). Bedankt voor je welkom! Ik werk in Sneek en woon in Langweer, maar mijn broer woont in Burgum, dus kom ik vast wel eens in de buurt van Drachten!
Distelgrün

Berichtdoor Distelgrün » 16 apr 2010, 20:56

Inmiddels met Nederlands kenteken! De 300GD (uit 1980!) is overigens van een collega op 't werk.

Distelgrün

Berichtdoor Langeberg » 17 apr 2010, 18:32

Het wordt wel mooi in Fryslän met al deze Benzen.

Welkom hier en ik zal opletten wanneer ik in Sneek rondrij.

Groeten uit Reduzum.

NB, rij je ook mee in Drachten?
Langeberg

Berichtdoor Distelgrün » 18 apr 2010, 00:18

Bedankt!
Enne... wat is er in Drachten?
Distelgrün

Berichtdoor Henk1959 » 19 apr 2010, 01:02

Distelgrün wrote:
Enne... wat is er in Drachten?

Peter, in Drachten is zaterdag a.s. de 3e Dorpen Rit.
Zo'n zes, zeven leden doen mee, je kunt je ter plaatse nog opgeven.
Kijk maar even bij Aankondigingen en Mededelingen hier.
Zou mooi zijn als je mee kan!
Henk1959

Keer terug naar Even voorstellen