[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Roestpreventie en een middel : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 19:37

Roestpreventie en een middel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Roestpreventie en een middel

Berichtdoor driesen » 03 feb 2006, 18:00

Als liefhebber van engelse auto's naast mijn MB220 D
heb ik veel te maken (gehad) met de roestduivel.
Ik heb uit reacties begrepen dat veel mensen op zoek zijn naar het juiste product. Zo ook ik.
Kortgeleden werd er een test gelanceerd in het duitse blad Oldtimer Praxis waarbij kokerbalken 3 jaar lang buiten opgeslagen lagen en met zout water bespoten.
De resultaten waren verbluffend en zelfs ons bekende merken lieten het afweten.
Voorop twee merken dikke vetten zoals Mike Sanders
maar deze moeten verhit worden en zijn door de doe het zelver bijna niet te verwerken.
op de derde plaats stond

Torotex HV400
Het is door de doe het zelf restaurateur makkelijk te verwerken en staat hoog aangeschreven met waardering(Gut) daarna Waxoyl (befriedigend), Fertan (ungenĂ¼gend) en ML Tectyl (Mangelhaft) Owatrol (UngenĂ¼gend).

En dit zijn de merken die bij de klassiekerliefhebbers juist de boventoon voeren.

Rhitex ML175 is hetzelfde materiaal onder een andere naam en wordt vanaf 22 februari in de vakhandel verkocht in 1 literbussen. ca. euro 10,00 (Terotex is hier in NL niet of moeilijk te krijgen)
Dit leverancier heeft ook carrosseriekit Rhilan 1092

Verkoopadressen op te vragen bij Rhiwa Nieuwerkerk a/d IJssel

Een wat langer verhaal maar ik denk zeer zinvol.
Ik heb scans gemaakt van het testartikel.
Als iemand weet hoe ik deze op de site kan zetten (ik weet niet of dit door de uitgever geoorloofd is) dan hebben we er mogelijk allemaal wat aan. Overigens is dit een hele interessante speciale uitgave over roestpreventie en nog na te bestellen bij de uitgever.
groetjes

Harry Driesen
Old-Timer
<br><br>Bericht gewijzigd door: driesen, op: 2006/02/03 17:03

driesen

Antwoord:Roestpreventie en een middel

Berichtdoor Wiebren240D » 03 feb 2006, 19:39

hallo driesen

ik denk dat de club hier wat aan heeft

groeten wiebren tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 2301980 » 04 feb 2006, 10:59

zo recent is het volgens mij niet.
op aanvraag heb ik een uitgebreidere test.
kan het als pdf niet uploaden.<br><br>Bericht gewijzigd door: 2301980, op: 2006/02/04 10:00
2301980

Berichtdoor MajikSimon » 04 feb 2006, 14:01

Hoi beste 2301980 en Driesen, kunnen jullie die dingen anders mailen als attachment naar mij?

ik zou ze erg graag kunnen lezen.De plaatjes zijn mooi in het bericht maar k kan het niet lezen

bedankt!
Simon

majiksimon@hotmail.com
MajikSimon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto